Home » Szabályzat » SIMCo Szabálykönyv 2017

SIMCo Szabálykönyv 2017

SIMCo Szabálykönyv 2009-2017®
utolsó módosítás: 2017.06.06 módosítások kékkel

Az oldal tartalma szerz?i jogvédelem alatt áll, annak részletei vagy teljes tartalma engedély nélkül nem másolható.
© SIMCo – Sim Maniac Sompany 2008-2017


Tartalom:
1. A SIMCo futamain való részvétel
2. Online és Offline etika
3. Verseny körülmények
4. Versenyzés
5.
Szabálytalanságok
6. Büntetések

7. Óvások


1. A SIMCo futamain való részvétel feltételei

A SIMCO 2015 végét?l csak rFactor 2-vel indít bajnokságokat. A SIMCO ingyenes, ám szívesen vesszük ha támogattok minket. A SIMCO tagok minden esetben ismerik a szabályzatot, kulturáltan viselkednek, és sportembernek megfelel? magatartást mutatnak, legyen szó szabálytalanságról, ellenük elkövetett vétségr?l.

  • Kulturált viselkedés.
  • Eredeti játék és Kormány használata kötelez?.
  • Megfelel? internet kapcsolat szükséges: Amennyiben egy versenyz? pingje indokolatlanul magas, illetve folyamatosan LAG-ol, az admin el?ször újraindítja a szervert, majd ha marad a magas ping, eltávolíthatja a szerverr?l, mert ezzel másik versenyz? adatátviteli sebességét is csökkentheti. A szerveren a PING határ 150-es.
  • A szabályzat pontos ismerete rendkívül fontos a futamokon való részvételhez. Az Admin eltávolíthat olyan versenyz?ket a szerverr?l, akikr?l kiderül, hogy nincs tisztában a szabályzattal. Fontos tudni, az adott bajnokság lebonyolításának körülményeit is. Minden bajnokságnak külön versenykiírása van, melyet a fórumban megjelentetünk, ebben jelezzük, hogy mik a speciális szabályok a sorozatra vonatkozóan.
  • TS (TeamSpeak) elérés: Amennyiben nem ismered a szoftvert, vagy a m?ködését, kérdezz rá mindenképp a fórumon. A TS használata nem kötelez?, vvagy a futam (Race) ideje alatt kikapcsolhatod. TS hozzáférés továbbadása tilos, mindenkinek egyedi account-ja van, regisztrációt az admin állítja be. Minden fontosabb információt futam alatt TS-en közlünk, ezért indokolt a használata.
  • A nevedet a következ? képen állítsd be, csak így fogadjuk el. Keresztnev Csaladnev (pl.: Istvan Kiskovacs) így a játékban így látunk: I Kiskovacs
    Nincs ékezet, csupa nagybet? és különleges karakter (_ @ stb)
    Az rFactor 2 névbeállítás elolvasható a GYIK-ban.

2. Online etika

  • A szerveren szabadedzések, gyakorlások folyamán, illetve funrace-en szabad használni a játék Chat opcióját. Az admin “Chat Stop” beírással jelzi, ha a Chat zárul, ezt id?mérés vagy verseny el?tt teszi. Ekkor a chat használata Tilos, amíg az admin erre nem ad engedélyt “Chat Start” beírással.
  • A Chat-en Tilos mások sértegetése, rágalmazása, legyen az versenynap, vagy egyszer? tesztnap. Természetesen tudjuk, hogy vannak olyan pilóták, akik ezt viccnek szánják, mégis mell?zük a trágárkodást. A büntetés akár bajnokságból, vagy ligából való kizárás is lehet.
  • A versenyz?i etikett a fórumban is érvényben van, kérjük kulturáltan tárgyaljátok meg a vitás eseteket. Az admin felszólítás nélkül törölhet oda nem ill? bejegyzéseket.

3. Verseny körülmények
Minden SIMCo futamon indulóról feltételezzük, hogy az alapvet? versenyzési szabályokkal tisztában van, ezért minden részletre nem térünk ki, de alapvet? szabálytalan viselkedés büntetésének jogát fenntartjuk.

Minden bajnoki versenynap három f? részre van bontva.
1. Id?mérés (Chat Stop)
2. Bemelegítés
3. Verseny (Chat Stop)

Az id?mérés megkezdését?l a pályán történtek jegyz?könyvbe kerülnek, minden megmozdulás hivatalos, és bármikor visszanézhet?, és büntethet? az esetleges szabálytalanság.

A SIMCO futamain NINCS restart! Kivételt képet az, ha valamely versenyz? jelzi TS-en, hogy technikai gondja van a felvezet? kör közben (net szakadás, laggolás, stb). A SIMCO futamain a Safety Car behajt komolyabb balesetek miatt.

A SIMCo futamai mindig, minden esetben felvezet? k?rrel kezd?dnek.

A versenybíróság minden esetben ellen?rzi a pálya és a mod állapotát, hogy az versenyzésre alkalmas-e. A versenynaptáron a verseny megel?z? héten módosíthat az admin, utána már nem.


4. Versenyzés

A versenynapra csatlakozó pilóta a jelenlétével igazolja, hogy ismeri a SIMCo Szabálykönyvet.

Minden pilóta célja a lehet? legjobb eredmény elérése, ezt mi sem valljuk másként, de kérjük, még ez se menjen annak rovására, hogy ez egy játék. Tartsuk szem el?tt, hogy nem vagyunk egyedül, mások kikapcsolódását, szórakozását ne befolyásoljuk.

A versenyzés fontos eleme, a gyorsabb pilóták elengedése, a lek?rözések szabályos végrehajtása. Alapszabály, hogy mindig a gyorsabbnak van el?nye. Indokolatlanul feltartani tilos. Az elengedésnek két lehet?sége van:

  1. Az els? esetben még nincs túl közel (minimum 5 autó távolság) a gyorsabb pilóta. Ebben az esetben az egyenesben letérünk az ideális vonalról, és lassítva elengedjük a gyorsabbat, még a féktáv el?tt, majd visszaállunk mögé.
  2. A gyorsabb már közel van (kevesebb mint 5 autó távolság). Nem változtatunk az íven, hagyjuk hogy mellénk érjen, és féktávon beengedjük magunk mellé. Nem teszünk hirtelen mozdulatokat, nem lépünk a fékbe, nem húzunk a gyorsabb pilótára.

5. Szabálytalanságok

A versenybíróság a következ? szabálytalanságokat bünteti, illetve büntetheti. A pilóták a következ? esetek óvhatják meg.

szervizsavEl?zés a boxutcában
A boxutcában TILOS el?zni. Amennyiben valaki lassabban megy a megengedettnél, húzódjon a szerel? sávba.

A boxutcában megengedett maximum sebességnél indokolatlanul lassabban haladni TILOS.

Az rFactor 2 bünteti a pitlimit átlépését. Óvható olyan eset, amikor valakit erre rákényszerítenek (tolás, lökés)

boxkijaratBoxutca
A boxutca vonalát átlépni TILOS mind a boxból kifelé, valamint befelé.

Fokozottan ügyeljünk az érkez? pilótákra.

Rajt gyakorlása a boxból kifelé menet lehetséges, lehet?leg úgy, hogy nem akadályozunk másokat.

A legtöbb esetben az rFactor 2 bünteti ezeket. Ilyen, szabálytalan közlekedés óvható.

Id?mérés
Id?mérésen TILOS a boxból kivezet? körön, az ideális íven feltartani a gyorsabban haladó pilótákat, és azokat akik gyors körön vannak. A gyorsabb pilóta nem várhatja el, a nála lassabb pilótáktól, akik szintén gyors körön vannak, hogy elengedjék.

Az id?mérésen a szabálytalan körök óvhatóak. A versenybíróság szúrópróbaszer?en ellen?riz. Az rFactor 2-ben már jóval kisebb a vágások, szabálytalan körök lehet?sége.

Felvezet? kör
Felvezet? körön TILOS el?zni és pozíciót vissza venni. Ha valaki kipördül, várjon és álljon be biztonságosan a sorba, vagy álljon a mez?ny végére. A rajtrácson az id?mérésen megszerzett helyére visszaállhat. A felvezet? körön az els? diktálja a tempót, mely nem lehet indokolatlanul gyors, illetve baleset veszélyesen lassú. Az autók minimum 4, maximum 10 autó távolságra kövessék egymást. Indokolatlanul nagy távolság kialakítása, a mez?ny felesleges feltartása TILOS. Amennyiben az autód súlyosan sérül a felvezet? körön, ESC lenyomásával lépj ki a boxba, és a futamot a boxutca végér?l kezdheted, zöld lámpa jelzése után. Amennyiben lemaradsz a felvezet? körre való csatlakozásról, szintén a boxból tudsz indulni.

Felvezet? körön TILOS megállni, és álló helyzetb?l rajtot gyakorolni. Minden indokolatlanul túl lassú haladás óvható, ami veszélyezteti mások biztonságát.

Safety Car
A Safety Car mögött tilos indokolatlanul lassan menni, 10 autónál nagyobb távolságra lemaradni.
Safety Car alatt (full course yellow megjelenésétől) előzni tilos. Ha ezt mégis megtetted, még a kör befejezése előtt engedd el a pilótákat.

Lámpa, duda használata
A lámpa használata csak esti id?szakban használható. Alkalmazható jelzésre, de indokolatlanul ne használjuk. A duda használatát mell?zzük.

Szélárnyékozás, tolás
Tilos id?mérésen és versenyen egymás fizikai tolása. Széllányék kihasználása engedélyezett, de az autók nem érhetnek össze.

Vezetéstechnikai és versenyen elkövetett szabálytalanságok, kiszélesítés, kanyar levágás:
Pálya szélét a betont szegélyez? fehér (néha sárga) vonal jelzi. A járm?nek folyamatosan, minimum két kerék TELJES terjedelmével ezen fehér vonalon belül kell lenni

feherv

A kerékvet?knél a pálya széle, maga a kerékvet?, így a kocsi minimum két kerekének TELJES terjedelmével azon kell lennie.
Dupla kerékvet?re négy kerékkel lehet hajtani, de azon túl nem lehet menni.

 

betonfal2Olyan helyeken, ahol a fehér vonal mellett, illetve a kerékvet?t közvetlen betonfal (maximum 2 autó szélességig) határolja, ott a pálya egészen a betonfalig kihasználható. Ahol f?, vagy homok van a betonfal és az aszfalt között, normál pályának tekintend? (pl.: Melbourne) illetve ahol az aszfalt és a betonfal között nagyobb mint két autó távolság van, ott is aszfalton kell maradni a fehér vonalakon belül..

Olyan helyeken, ahol a kerékvet? mellett m?f? (vagy egyéb anyagból készült kiegészít?) van, az nem számít a pálya részének, továbbra is minimum két kerék TELJES terjedelmével a kerékvet?n kell maradni.


Olyan helyeken, ahol a kerékvet? vagy a fehér vonal mellett aszfaltozott bukótér van, az nem számít a pálya részének, továbbra is minimum két kerék TELJES terjedelmével a kerékvet?n kell maradni.


Olyan helyeken ahol a fehér vonal mellett m?f? van, a fehér vonal a pálya széle, azon belül kell maradni két kerék TELJES terjedelmével.

Egyes pályák több nyomvonallal rendelkeznek, azaz néhány kanyarban két aszfaltcsík összefut. Ilyenkor a használt nyomvonal aszfaltján kell maradni minimum két kerék TELJES terjedelmével a vonalakon belül.

A felsorolt szabálytalanságok valamelyikével szerzett el?ny is szabálytalan, tehát az el?z? pilótának vissza kell engednie az el?zött pilótát, és a következ? kanyar után kezdhet ismételt el?zésbe.

Cikázás
A védekez? versenyz? védekezés közben csak egyszer változtathat nyomvonalat két kanyar között, ez a védekezés, az ív védése. Ha ezen felül ismét nyomvonalat vált az már cikázás, és szabálytalan.

Leszorítás
El?zési man?vernek számít, ha a támadó fél els? tengelye egy vonalba kerül a védekez? fél hátsó tengelyével. A védekez? félnek elegend? helyet kell hagyni, hogy a támadó fél is az aszfalton tudja folytatni a man?vert, különben leszorításról beszélünk, ami szabálytalan. Figyelem! Amennyiben az út úgy kanyarodik vagy sz?kül, hogy a védekez? fél irányváltoztatás nélkül is akaratlanul leszorítja a támadó félt, azaz a támadó alól “elfogy” a beton, az nem leszorítás, a támadónak más helyet kell keresnie az el?zésre.

Lökés
Open Wheel (formula autók) esetében: Lökésnek számít, ha támadó fél olyan mértékben érinti, löki a szabályosan közleked? pilótát, hogy annak autója letér a megkezdett ívr?l és pozíciót kell feladnia. Súlyos lökésnek számít, ha a vétlen fél autója oly módon sérül, hogy az autó vezethet?ségét befolyásolja. ( pl: futóm? sérül, kormány jobbra vagy balra elhúz, szárny letörik, stb..)
Touring (kasztnis autók) esetében:
Lökésnek számít, ha támadó fél olyan mértékben érinti, löki a szabályosan védekez? pilótát, hogy annak autója jelent?sen letér a megkezdett ívr?l és pozíciót kell feladnia. Súlyos lökésnek számít, ha a vétlen fél autója oly módon sérül, hogy az az autó vezethet?ségét befolyásolja. ( pl: futóm? sérül, kormány jobbra vagy balra elhúz, elem letörik, stb..)

Kiszorítás
Open Wheel esetében: Olyan esetekben, ha a védekez? nem hagy elég helyet (szabályosan védi az ívet), és a támadó kisebb helyre teszi be az autóját, mint ahol elférne, a támadó kiszorítja, vagy akár ki löki a védekez?t. Ha ez a kontaktus olyan mérték?, hogy a védekez? autója letér a megkezdett ívr?l és pozíciót kell feladnia, az el?zés szabálytalan.
Touring esetében: Olyan esetekben, ha a védekez? nem hagy elég helyet (szabályosan védi az ívet), és a támadó kisebb helyre teszi be az autóját, mint ahol elférne, a támadó kiszorítja, vagy akár ki löki a védekez?t. Ha ez a kontaktus olyan mérték?, hogy a védekez? autója jelent?sen letér a megkezdett ívr?l és pozíciót kell feladnia, az el?zés szabálytalan.

Bevet?dés
Azon el?zéseket tekintjük “bevet?désnek” mikor a támadó nincs a védekez? mellett, azaz nem jelzi el?zési szándékát, és féktávon beugorva próbál pozíciót szerezni. Olyan esetekben, ha ez kontaktussal társul, illetve a védekez?t letéríti az általa megválasztott ívr?l, az szabálytalan el?zésnek min?sül.

Blokkolás
Olyan esetben, mikor a védekez? olyan helyzeti el?nyben van, hogy nem lehet megel?zni (pl.: sz?k utcai pályák), TILOS indokolatlanul lassan menni. Olyan jelleg? blokkolás, mely csak akkora mérték?, hogy gátolja a támadó fél kigyorsítását, az szabályos, de indokolatlan fékezések, gázelvételek szabálytalanok.

6. Büntetések

  • +10 mp – minden olyan baleset okozása, mely más versenyz? számára pozíció vesztéssel jár.
  • +10 mp – szabálytalan mért kör
  • +30 mp – durva szabálytalanság, melynek következtében láthatóan sérül az ellenfél autója. A sérülést az ADMIN vizsgálja, erre utalást óváskor nem vesszünk figyelembe.
  • +50 mp – rajtbaleset okozása, komolyabb els? körös balesetek, tömegbaleset okozás.
  • DQ – verseny eredményét befolyásoló komoly szabálytalanság (sárga zászlónál, SC alatt előzés), szándékos baleset okozás

Megjegyzés: Endurance azaz hosszútávú versenyeken (minimum 90 perc) az id?büntetések 3x szorzót kapnak.

7. Óvások

Az adminok a futamok után közzé teszik a szerver által rögzített Replay-t. Ezt visszanézve minden játékos a replay megjelenését?l számított 72 órában adhat le óvást. Óvni bármilyen kérdéses esetet lehet, az adminok minden esetben megnézik.

  • Óvást csak és kizárólag a szerver replay alapján lehet leadni
  • Óvást csak az adhat le, aki ellen a szabálytalanságot elkövették (kilökés, leszorítás, stb), vagy aki az eset miatt károsult
  • Óvást leadni más félre lehetséges, amennyiben vétkes fél a pályát szabálytalanul használja (szélesítések, kanyar levágások)
  • Óvást leadni csak az erre létrehozott topicban
  • Óvásokra kívül álló személyeknek reagálni TILOS, csak az adminok joga azokat megvizsgálni
  • Óvni nem “ciki”, de az óvó félt szidalmazni, sértegetni TILOS
  • Óvást a pontos szerver id?vel kell leadni

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.