péntek , 2024 április 19

SIMCo Szabálykönyv 2019

SIMCo Szabálykönyv 2009-2019®
utolsó módosítás: 2019.04.17

Az oldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll, annak részletei vagy teljes tartalma engedély nélkül nem másolható.
© SIMCo – Sim Maniac Sompany 2008-2019


Tartalom:
1. A SIMCo futamain való részvétel
2. Online és Offline etika
3. Verseny körülmények
4. Versenyzés
5.
Szabálytalanságok
6. Büntetések

7. Óvások


1. A SIMCo futamain való részvétel feltételei

A SIMCO csak rFactor 2-vel indít bajnokságokat. A SIMCO tagsági megváltása szükséges az induláshoz. A SIMCO tagok minden esetben ismerik a szabályzatot, kulturáltan viselkednek, és sportembernek megfelelő magatartást mutatnak, legyen szó szabálytalanságról, ellenük elkövetett vétségről.

  • Kulturált viselkedés.
  • Kormány használata kötelező.
  • Megfelelő internet kapcsolat szükséges: Amennyiben egy versenyző pingje indokolatlanul magas, illetve folyamatosan LAG-ol, az admin először újraindítja a szervert, majd ha marad a magas ping, eltávolíthatja a szerverről, mert ezzel másik versenyző adatátviteli sebességét is csökkentheti. A szerveren a PING határ 150-es.
  • A szabályzat pontos ismerete rendkívül fontos a futamokon való részvételhez. Az Admin eltávolíthat olyan versenyzőket a szerverről, akikről kiderül, hogy nincs tisztában a szabályzattal. Fontos tudni, az adott bajnokság lebonyolításának körülményeit is. Minden bajnokságnak külön versenykiírása van, melyet a fórumban megjelentetünk, ebben jelezzük, hogy mik a speciális szabályok a sorozatra vonatkozóan.
  • Discord kapcsolat – nem kötelező beszélned, de érdemes hallgatni, hogy tud mi történik. Esetleges restart-ot is itt jelent be az Admin.
  • A nevedet a következő képen állítsd be, csak így fogadjuk el. Keresztnev Csaladnev (pl.: Istvan Kiskovacs) így a játékban így látunk: I Kiskovacs
    Nincs ékezet, nincs csupa nagybetű és nincs különleges karakter (_ @ stb)

2. Online etika

  • A szerveren szabadedzések, gyakorlások folyamán, illetve funrace-en szabad használni a játék Chat opcióját. Az időmérésen és versenyeken tilos a chat használata!
  • A Chat-en Tilos mások sértegetése, rágalmazása, legyen az versenynap, vagy egyszerű tesztnap. Természetesen tudjuk, hogy vannak olyan pilóták, akik ezt viccnek szánják, mégis mellőzük a trágárkodást. A büntetés akár bajnokságból, vagy ligából való kizárás is lehet.
  • A versenyzői etikett a fórumban is érvényben van, kérjük kulturáltan tárgyaljátok meg a vitás eseteket. Az admin felszólítás nélkül törölhet oda nem illő bejegyzéseket.

3. Verseny körülmények
Minden SIMCo futamon indulóról feltételezzük, hogy az alapvető versenyzési szabályokkal tisztában van, ezért minden részletre nem térünk ki, de alapvető szabálytalan viselkedés büntetésének jogát fenntartjuk.

Minden bajnoki versenynap három fő részre van bontva.
1. Időmérés (Chat Stop)
2. Bemelegítés
3. Verseny (Chat Stop)

Az időmérés megkezdésétől a pályán történtek jegyzőkönyvbe kerülnek, minden megmozdulás hivatalos, és bármikor visszanézhető, és büntethető az esetleges szabálytalanság.

A SIMCO futamain NINCS restart! Kivételt képez, ha valamely versenyző jelzi TS-en, hogy technikai gondja van a felvezető kör közben (net szakadás, laggolás, stb).

A SIMCO futamain a Safety Car behajt komolyabb balesetek miatt.

A SIMCo futamai mindig, minden esetben felvezető kőrrel kezdődnek.

A versenybíróság minden esetben ellenőrzi a pálya és a mod állapotát, hogy az versenyzésre alkalmas-e. A versenynaptáron a verseny megelőző héten módosíthat az admin, utána már nem.


4. Versenyzés

A versenynapra csatlakozó pilóta a jelenlétével igazolja, hogy ismeri a SIMCo Szabálykönyvet.

Minden pilóta célja a lehető legjobb eredmény elérése, ezt mi sem valljuk másként, de kérjük, még ez se menjen annak rovására, hogy ez egy játék. Tartsuk szem előtt, hogy nem vagyunk egyedül, mások kikapcsolódását, szórakozását ne befolyásoljuk.

A versenyzés fontos eleme, a gyorsabb pilóták elengedése, a lekörözések szabályos végrehajtása. Alapszabály, hogy mindig a gyorsabbnak van előnye. Indokolatlanul feltartani tilos. Az elengedésnek két lehetősége van:

  1. Az első esetben még nincs túl közel (minimum 5 autó távolság) a gyorsabb pilóta. Ebben az esetben az egyenesben letérünk az ideális vonalról, és lassítva elengedjük a gyorsabbat, még a féktáv előtt, majd visszaállunk mögé.
  2. A gyorsabb már közel van (kevesebb mint 5 autó távolság). Nem változtatunk az íven, hagyjuk hogy mellénk érjen, és féktávon beengedjük magunk mellé. Nem teszünk hirtelen mozdulatokat, nem lépünk a fékbe, nem húzunk a gyorsabb pilótára.

5. Szabálytalanságok

A versenybíróság a következő szabálytalanságokat bünteti, illetve büntetheti. A pilóták a következő esetek óvhatják meg.

szervizsavElőzés a boxutcában
A boxutcában TILOS előzni. Amennyiben valaki lassabban megy a megengedettnél, húzódjon a szerelő sávba.

A boxutcában megengedett maximum sebességnél indokolatlanul lassabban haladni TILOS.

Az rFactor 2 bünteti a pitlimit átlépését. Óvható olyan eset, amikor valakit erre rákényszerítenek (tolás, lökés)

boxkijaratBoxutca
A boxutca vonalát átlépni TILOS mind a boxból kifelé, valamint befelé.

Fokozottan ügyeljünk az érkező pilótákra.

Rajt gyakorlása a boxból kifelé menet lehetséges, lehetőleg úgy, hogy nem akadályozunk másokat.

A legtöbb esetben az rFactor 2 bünteti ezeket. Ilyen szabálytalan közlekedés óvható.

Időmérés
Időmérésen TILOS a boxból kivezető körön, az ideális íven feltartani a gyorsabban haladó pilótákat, és azokat akik gyors körön vannak. A gyorsabb pilóta nem várhatja el, a nála lassabb pilótáktól, akik szintén gyors körön vannak, hogy elengedjék.

Az időmérésen a szabálytalan körök óvhatóak. A versenybíróság szúrópróbaszerűen ellenőriz. Az rFactor 2-ben már jóval kisebb a vágások, szabálytalan körök lehetősége.

Felvezető kör
Felvezető körön TILOS előzni és pozíciót vissza venni. Ha valaki kipördül, várjon és álljon be biztonságosan a sorba, vagy álljon a mezőny végére. A rajtrácson az időmérésen megszerzett helyére visszaállhat. A felvezető körön az első diktálja a tempót, mely nem lehet indokolatlanul gyors, illetve baleset veszélyesen lassú. Az autók minimum 4, maximum 10 autó távolságra kövessék egymást. Indokolatlanul nagy távolság kialakítása, a mezőny felesleges feltartása TILOS. Amennyiben az autód súlyosan sérül a felvezető körön, ESC lenyomásával lépj ki a boxba, és a futamot a boxutca végéről kezdheted, a boxutcai zöld lámpa jelzése után. Amennyiben lemaradsz a felvezető körre való csatlakozásról, szintén a boxból tudsz indulni.

Felvezető körön TILOS megállni, és álló helyzetből rajtot gyakorolni. Minden indokolatlanul túl lassú haladás óvható, ami veszélyezteti mások biztonságát.

Safety Car
A Safety Car mögött tilos indokolatlanul lassan menni, 10 autónál nagyobb távolságra lemaradni.
Safety Car alatt (full course yellow megjelenésétől) előzni tilos. Ha ezt mégis megtetted, még a kör befejezése előtt engedd el a pilótákat.

Ha Te vagy az első a Safety Car mögött, annak kiállása előtti körben ügyelj arra, hogy a „green flag” megjelenése előtt megfelelő távolságot hagyj a Safety Car-nak. Ugyan a program írja, hogy jobban közelíts rá, de nem szükséges. Annyira maradj le, hogy a boxutcába hajtó SC-t se előzd meg.

Lámpa, duda használata
A lámpa használata csak esti időszakban használható. Alkalmazható jelzésre, de indokolatlanul ne használjuk. A duda használatát mellőzzük.

Szélárnyékozás, tolás
Tilos időmérésen és versenyen egymás fizikai tolása. Széllányék kihasználása engedélyezett, de az autók nem érhetnek össze.

Vezetéstechnikai és versenyen elkövetett szabálytalanságok, kiszélesítés, kanyar levágás:
Pálya szélét a betont szegélyező fehér (néha sárga) vonal jelzi. A jármőnek folyamatosan, minimum két kerék TELJES terjedelmével ezen fehér vonalon belül kell lenni

feherv

A kerékvetőknél a pálya széle, maga a kerékvető, így a kocsi minimum két kerekének TELJES terjedelmével azon kell lennie.
Dupla kerékvetőre négy kerékkel lehet hajtani, de azon túl nem lehet menni.

betonfal2Olyan helyeken, ahol a fehér vonal mellett, illetve a kerékvetőt közvetlen betonfal (maximum 2 autó szélességig) határolja, ott a pálya egészen a betonfalig kihasználható. Ahol fű, vagy homok van a betonfal és az aszfalt között, normál pályának tekintendő (pl.: Melbourne) illetve ahol az aszfalt és a betonfal között nagyobb mint két autó távolság van, ott is aszfalton kell maradni a fehér vonalakon belül..

Olyan helyeken, ahol a kerékvető mellett műfű (vagy egyéb anyagból készült kiegészítő) van, az nem számít a pálya részének, továbbra is minimum két kerék TELJES terjedelmével a kerékvetőn kell maradni.

Olyan helyeken, ahol a kerékvető vagy a fehér vonal mellett aszfaltozott bukótér van, az nem számít a pálya részének, továbbra is minimum két kerék TELJES terjedelmével a kerékvetőn kell maradni.

Olyan helyeken ahol a fehér vonal mellett műfű van, a fehér vonal a pálya széle, azon belül kell maradni két kerék TELJES terjedelmével.

Egyes pályák több nyomvonallal rendelkeznek, azaz néhány kanyarban két aszfaltcsík összefut. Ilyenkor a használt nyomvonal aszfaltján kell maradni minimum két kerék TELJES terjedelmével a vonalakon belül.

A felsorolt szabálytalanságok valamelyikével szerzett előny is szabálytalan, tehát az előző pilótának vissza kell engednie az előzött pilótát, és a következő kanyar után kezdhet ismételt előzésbe.

FONTOS! Ha nem vagy biztos benne, hogy hol vannak a pálya szabályos határai, kérdezz a fórumban, vagy a TS-n. Ha a mért köröd szabálytalan, azt büntetjük. Ha az időmérésen nem érzed úgy, hogy szabályos a köröd, inkább vedd el a gázt, és fuss neki újra!

Cikázás
A védekező versenyző védekezés közben csak egyszer változtathat nyomvonalat két kanyar között, ez a védekezés, az ív védése. Ha ezen felül ismét nyomvonalat vált az már cikázás, és szabálytalan.

Leszorítás
Előzési manővernek számít, ha a támadó fél első tengelye egy vonalba kerül a védekező fél hátsó tengelyével. A védekező félnek elegendő helyet kell hagyni, hogy a támadó fél is az aszfalton tudja folytatni a manővert, különben leszorításról beszélünk, ami szabálytalan. Figyelem! Amennyiben az út úgy kanyarodik vagy szűkül, hogy a védekező fél irányváltoztatás nélkül is akaratlanul leszorítja a támadó félt, azaz a támadó alól „elfogy” a beton, az nem leszorítás, a támadónak más helyet kell keresnie az előzésre.

Lökés
Open Wheel (formula autók) esetében: Lökésnek számít, ha támadó fél olyan mértékben érinti, löki a szabályosan közlekedő pilótát, hogy annak autója letér a megkezdett ívről és pozíciót kell feladnia. Súlyos lökésnek számít, ha a vétlen fél autója oly módon sérül, hogy az autó vezethetőségét befolyásolja. ( pl: futómű sérül, kormány jobbra vagy balra elhúz, szárny letörik, stb..)
Touring (kasztnis autók) esetében:
Lökésnek számít, ha támadó fél olyan mértékben érinti, löki a szabályosan védekező pilótát, hogy annak autója jelentősen letér a megkezdett ívről és pozíciót kell feladnia. Súlyos lökésnek számít, ha a vétlen fél autója oly módon sérül, hogy az az autó vezethetőségét befolyásolja. ( pl: futómű sérül, kormány jobbra vagy balra elhúz, elem letörik, stb..)

Kiszorítás
Open Wheel esetében: Olyan esetekben, ha a védekező nem hagy elég helyet (szabályosan védi az ívet), és a támadó kisebb helyre teszi be az autóját, mint ahol elférne, a támadó kiszorítja, vagy akár ki löki a védekezőt. Ha ez a kontaktus olyan mértékű, hogy a védekező autója letér a megkezdett ívről és pozíciót kell feladnia, az előzés szabálytalan.
Touring esetében: Olyan esetekben, ha a védekező nem hagy elég helyet (szabályosan védi az ívet), és a támadó kisebb helyre teszi be az autóját, mint ahol elférne, a támadó kiszorítja, vagy akár ki löki a védekezőt. Ha ez a kontaktus olyan mértékű, hogy a védekező autója jelentősen letér a megkezdett ívről és pozíciót kell feladnia, az előzés szabálytalan.

Bevetődés
Azon előzéseket tekintjük „bevetődésnek” mikor a támadó nincs a védekező mellett, azaz nem jelzi előzési szándékát, és féktávon beugorva próbál pozíciót szerezni. Olyan esetekben, ha ez kontaktussal társul, illetve a védekezőt letéríti az általa megválasztott ívről, az szabálytalan előzésnek minősül.

Blokkolás
Olyan esetben, mikor a védekező olyan helyzeti előnyben van, hogy nem lehet megelőzni (pl.: szűk utcai pályák), TILOS indokolatlanul lassan menni. Olyan jellegű blokkolás, mely csak akkora mértékű, hogy gátolja a támadó fél kigyorsítását, az szabályos, de indokolatlan fékezések, gázelvételek szabálytalanok.

6. BüntetésekSzabálytalan mért kör: 5 mp / szabálytalanság
Kilökés, jelentős előnyszerzéssel járó szabálytalanság: 10 mp
Erőszakos, agresszív vezetés, a vétlen jelentős hátrányba kerül: 30 mp
Rajtbaleset okozása: 30 mp
Előzési kísérlet blokkolása: 10 mp
Leszorítás, kisebb lökdösődés, ami 1 pozíció vesztéssel jár: 5mp
További szabálytalanságok: 10mp
DQ – verseny eredményét befolyásoló komoly szabálytalanság (sárga zászlónál, SC alatt előzés), szándékos baleset okozás

Megjegyzés: Endurance azaz hosszútávú versenyeken (minimum 90 perces verseny) az időbüntetések 3x szorzót kapnak.

7. Óvások

Az adminok a futamok után közzé teszik a szerver által rögzített Replay-t. Ezt visszanézve minden játékos a replay megjelenését?ől számított 72 órában adhat le óvást. Óvni bármilyen kérdéses esetet lehet, az adminok minden esetben megnézik.

  • Óvást csak és kizárólag a szerver replay alapján lehet leadni
  • Óvást csak az adhat le, aki ellen a szabálytalanságot elkövették (kilökés, leszorítás, stb), vagy aki az eset miatt károsult
  • Óvást leadni más félre lehetséges, amennyiben vétkes fél a pályát szabálytalanul használja (szélesítések, kanyar levágások)
  • Óvást leadni csak az erre létrehozott topicban
  • Óvásokra kívül álló személyeknek reagálni TILOS, csak az adminok joga azokat megvizsgálni
  • Óvni nem „ciki”, de az óvó félt szidalmazni, sértegetni TILOS
  • Óvást a pontos szerver idővel kell leadni

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .