BMW Z4 - Társalgó
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10732
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
BMW Z4 - Társalgó
Ismét firkáljuk össze.
Mivel pénteken ijesztő 6(!!!) induló volt, kérem írjátok le mi a gond. Nem volt jó az időpont? Nem tetszik a mod? Vagy mifene?
Mivel pénteken ijesztő 6(!!!) induló volt, kérem írjátok le mi a gond. Nem volt jó az időpont? Nem tetszik a mod? Vagy mifene?
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
- Szatocs
- Hozzászólások: 1647
- Csatlakozott: 2009.03.25. 00:16
- Név: Pethe Szabolcs
- Kormány: Logitech G25
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: BMW Z4 - Társalgó
Én már-már gyászosnak mondható setupolási tudásom ellenére is jelen voltam. Azért tényleg azt hinné az ember, hogy ennyi tagból többen össze tudunk jönni. A TDTeam Zondára meg a Derbyre emlékeztetett a helyzet. Sajnos.
Pethe Szabolcs / "Minél jobb, annál jobb!"
Re: BMW Z4 - Társalgó
nem voltam itthon de amugy indultam vna csak nem jeleztem de most már szinte minden futamon itt leszek
- Joke
- Hozzászólások: 1031
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:40
- Kormány: Fanatec CSW v1. base, Porsche 918RSR wheel
Pedál: G25 - Tartózkodási hely: Balatonberény
- Kapcsolat:
Re: BMW Z4 - Társalgó
Én fuvarban voltam, különben indultam volna, annak ellenére, hogy nekem nem tetszik a mod. Pontosabban az autó viselkedése.
Bár nem értek a setupoláshoz, mégis még olyan nehéz modban is sikerül elfogadható beállításokat találnom, mint a GP79.
Itt valszeg olyan szélsőséges beállítások kellenek, amikre nem is gondolok.?
Bár nem értek a setupoláshoz, mégis még olyan nehéz modban is sikerül elfogadható beállításokat találnom, mint a GP79.
Itt valszeg olyan szélsőséges beállítások kellenek, amikre nem is gondolok.?
Név: Rebók József
Re: BMW Z4 - Társalgó
Szerintem itt az eleje(most kivételesen magamat is beleértve) szívesen közkincsé tenné a setupjait ha így több induló lene
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10732
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: BMW Z4 - Társalgó
Bár én nem vagyok az "eleje" de számomra nagyon kezes a kocsi, az én tippjeim.
Szárny:
Nem openwheel kocsi, nincs túl sok szerepe, ha többet használsz talán rövidebb a féktáv, de nem jelentősen. Minnél kevesebbet használj. Nem emiatt nem kanyarodik!
Diferential lock:
ZsoZsotól halott aranyszabály, ami azóta is bejön. Amennyi a power, annak a duplája minimum a coast. példáúl 20/40. A preload az érzékenysége, ez általában 2-3.
Én legtöbbször 20/40-en használom, de példáúl 20/70-el is mentem. Inkább a fordított arány a fontos.
Fékerő:
Nem kell túl nagy, de azért harapjon, 90% általában. Minnél hátrébb van az eloszlás annál rövidebb a fékút, de persze egy idő után kitör a kocsi hátulja, el kell találni. Ne legyen nagyon elől, mert blokkol az eleje, és alulkormányzott lesz, inkább kicsit induljon meg a hátulja, és akkor jobban be tudod rakni a kanyarba.
Gumik:
3-4 kör kell, mire a gumik optimális üzemi hőmérsékleten vannakm tehát kivül és belül is felmelegszenek. Próbáld úgy belőni, hogy 90 fok körül legyen kívül és belül is, tehát nem biztos hogy nagy kerékdőlés kell. Hátsó kerekes kocsiknál így ennél is elől nagyobb a kerékdőlés mint hátúl. Időmérésen olyan 10-15kpa-val alacsonyabb guminyomást használok.
Rugózás:
A kocsi súlypontja elől van, ezért alapvetően alúlkormányzott, tehát tolja az orát. Ezért próbáld kicsit instabillá tenni, hogy hamarabb elérd az ideális ivet, a kocsi ne kússzon tovább. Elől 60-70-s Antirollbar, de ne túl puha futómű, hogy féktávon ne bukjon előre a kocsi. Hátul kocsit keményebb a rugozás, ezzel elérjük, hogy túlkormányzottá válljon. Itt elől és hátul ismét egy aranyszabály, a bump és rebound között kétszeres a különbség. Tehát ha a bump 3 , akkor a rebound 6.
Egyéb:
A Toe-In. Elől minusz, hátúl plusz, általában azonos értékben, de hátúl néha lehet több, ha a kigyorsításkor elmegy a kocsi hátulja.
Caster. Ha nem akar a kis kanyarokban fordulni a kocsi, akkor kicsi, ha a gyorsabb kanyarokban eltekeredik, kiforog a kocsi akkor nagy.
Féktárcsa. Elől nagyobb mint hátúl.
Röviden ennyi.
Szárny:
Nem openwheel kocsi, nincs túl sok szerepe, ha többet használsz talán rövidebb a féktáv, de nem jelentősen. Minnél kevesebbet használj. Nem emiatt nem kanyarodik!
Diferential lock:
ZsoZsotól halott aranyszabály, ami azóta is bejön. Amennyi a power, annak a duplája minimum a coast. példáúl 20/40. A preload az érzékenysége, ez általában 2-3.
Én legtöbbször 20/40-en használom, de példáúl 20/70-el is mentem. Inkább a fordított arány a fontos.
Fékerő:
Nem kell túl nagy, de azért harapjon, 90% általában. Minnél hátrébb van az eloszlás annál rövidebb a fékút, de persze egy idő után kitör a kocsi hátulja, el kell találni. Ne legyen nagyon elől, mert blokkol az eleje, és alulkormányzott lesz, inkább kicsit induljon meg a hátulja, és akkor jobban be tudod rakni a kanyarba.
Gumik:
3-4 kör kell, mire a gumik optimális üzemi hőmérsékleten vannakm tehát kivül és belül is felmelegszenek. Próbáld úgy belőni, hogy 90 fok körül legyen kívül és belül is, tehát nem biztos hogy nagy kerékdőlés kell. Hátsó kerekes kocsiknál így ennél is elől nagyobb a kerékdőlés mint hátúl. Időmérésen olyan 10-15kpa-val alacsonyabb guminyomást használok.
Rugózás:
A kocsi súlypontja elől van, ezért alapvetően alúlkormányzott, tehát tolja az orát. Ezért próbáld kicsit instabillá tenni, hogy hamarabb elérd az ideális ivet, a kocsi ne kússzon tovább. Elől 60-70-s Antirollbar, de ne túl puha futómű, hogy féktávon ne bukjon előre a kocsi. Hátul kocsit keményebb a rugozás, ezzel elérjük, hogy túlkormányzottá válljon. Itt elől és hátul ismét egy aranyszabály, a bump és rebound között kétszeres a különbség. Tehát ha a bump 3 , akkor a rebound 6.
Egyéb:
A Toe-In. Elől minusz, hátúl plusz, általában azonos értékben, de hátúl néha lehet több, ha a kigyorsításkor elmegy a kocsi hátulja.
Caster. Ha nem akar a kis kanyarokban fordulni a kocsi, akkor kicsi, ha a gyorsabb kanyarokban eltekeredik, kiforog a kocsi akkor nagy.
Féktárcsa. Elől nagyobb mint hátúl.
Röviden ennyi.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
- kamikaze
- 2024 licenszes
- Hozzászólások: 726
- Csatlakozott: 2009.03.25. 12:04
- Név: Füzy Barna
- Kormány: Logitech G29
- Kapcsolat:
Re: BMW Z4 - Társalgó
Ég az arcom , hogy két versenyt kihagytam, de pont így jött ki ez a két péntek. Plusz űgy tűnik kicsit kevés volt a VGA (GF7600GT) is a gépemben (legalább is BMW-hez meg ezekhez a pályákhoz Imola, meg ez a "hullámvasutas"). Mostanába már jövök a VGA is feljavult (HD4670), ráadásúl Emerico elmondta a titkokat is
Név:Füzy Barna
Re: BMW Z4 - Társalgó
,
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Feri95 2009.03.30. 21:50-kor.
Re: BMW Z4 - Társalgó
Feri95 írta:Mostmár én is visszatérek, csak erre az 1 futamra nem tudtam jönni Mostmár "7" -en leszünk xD
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10732
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: BMW Z4 - Társalgó
A most pénteki futamon lesznek vendég pilóták, és valószínűleg a Simsport Tv-n is menni fog. A SIMCo tagokat ez annyiban nem befolyásolja, hogy a bajnokságba az Ő eredményük nem számít bele.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 1 vendég