Formula 2 - 2009

Már véget ért bajnokságot topicjai
Tropie
Hozzászólások: 913
Csatlakozott: 2009.03.26. 10:35
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Tropie » 2010.03.18. 15:08

Én úgy érzékeltem, hogy a fordulatszám esése okozza azt a tapadásvesztést. Van egy bizonyos tartomány, ahol kigyorsításkor és fékezéskor elindul a hátulja, valószínűsítem, hogy ekkor adja le a legnagyobb nyomatékot, de csak tippelem.

Tehát a fékezéskor úgy érzékeltem, hogy egészen 2-esig nincs probléma, de akár hogyan is állítottam a váltót, akkor is azt tapasztaltam, hogy ha 1-esbe kapcsolok, akkor annak egy bizonyos fordulatszáma alatt kipörög, túlkormányzott lesz az autó és ugyan ez a jelenség kigyorsításnál. Én azért mondtam hogy fura, mert amolyan törést érzek itt a tapadásban és az erőviszonyokban, nem érzékelem az átmenetet, így nehezebben is tudok korrigálni.

A belső nézetre azért írtam az értéket (+50 - +75), mert gondolom, ez állítható. Viszony a mostani értékekkel, ha süllyesztem az ülést, nagyon elmerülök a cockpitben. Tehát ez orvosolható, ha az alap nézőpont magasabban lenne. Nem tudom hogy lehet megoldani, de ehhez Te biztosan jobban értesz.

Kuplung nélkül próbáltam elindulni, de lehetetlen úgy, annyira lent van az alapjárat. És valahogy ez összefüggésben lehet a kigyorsításokkal és fékezésekkel is.

A tapadás meg nem tudom, ahogy én tapasztaltam, nagyobb sebességben mintha jobban tapadna az autó, mind mondjuk a visszafordítóknál, Donningtonban teszteltem.
bardocz
Hozzászólások: 1260
Csatlakozott: 2009.03.25. 22:08
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: bardocz » 2010.03.18. 15:48

Megforgások nekem is furák, van, hogy rögtön koppig tekerem a kormányt, és hiába, simán megforog a kocsi. Automata kuplungot meg azért kell bekapcsolnom, hogy a pályán ne tudjon lefulladni a kocsi:D
  ▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Nando
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2009.03.26. 14:44
Név: Kis Dániel
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Nando » 2010.03.18. 20:40

Nem értem Tropie mi a problémád. Nagyobb sebességnél egyértelműen jobban tapad az autó, mivel nagyobb a szívóhatás és a gyorsabb levegőáramlás miatt nő a szárnyakra ható nyomóerő. Lassabb kanyarokba meg csak a gumi meg a futómű miatt van tapadás. Mivel nem lehet lentebb venni a guminyomást 140-nél asszem, ami formula autónál kicsit magas, hangsúlyozom rFactorban, sztem ezért lehet a lassabb kanyarokban instabil az autó(túlkormányozott)

Ugyanígy fékezésnél, mikor megkezded a féktávot mikor még nagy a szárnyakra ható erő, akkor tövig nyomod le a fékpedált és folyamatosan engeded fel nagyon finoman, ahogy szűnik meg a leszorító erő, ebbe a modban erre nagyon kell ügyelni,de ettől élvezetes.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Nando 2010.03.18. 20:46-kor.
Tropie
Hozzászólások: 913
Csatlakozott: 2009.03.26. 10:35
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Tropie » 2010.03.18. 20:44

Ez addig még okés, amíg a normális úttartásról beszélünk, de én szélsőséges eseteket is teszteltem. Az meg szerintem nem úgy van, hogy 20-30-nál kipörög az autó.
Nando
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2009.03.26. 14:44
Név: Kis Dániel
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Nando » 2010.03.18. 20:48

Tropie írta:Ez addig még okés, amíg a normális úttartásról beszélünk, de én szélsőséges eseteket is teszteltem. Az meg szerintem nem úgy van, hogy 20-30-nál kipörög az autó.
Én ilyet nem tapasztaltam, de ne felejtsük el, hogy ezek turbós motorok, kigyorsításnál nagyon ügyelni kell,mert ha eléri a turbós tartományt, akkor megprödülhet a felszabaduló hirtelen plusz erő miatt.
Avatar
Mugen
2024 licenszes
Hozzászólások: 2081
Csatlakozott: 2009.10.30. 21:18
Név: Mikle István
Kormány: DFGT
Tartózkodási hely: Budaörs
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Mugen » 2010.03.19. 10:07

Én csak pár kört tudtam eddig menni vele. Mid-Ohio-n próbáltam, a 3. körre már zsír jól vezethető.
Én abszolút nem vagyok formula párti, nem is ismerem a kocsit, azt sem tudom milyennek kéne lennie, de szerintem teljesen jól vezethető default setuppal is.
The Power of Dreams
Tropie
Hozzászólások: 913
Csatlakozott: 2009.03.26. 10:35
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Tropie » 2010.03.19. 18:12

Akkor ezek szerint a Donningtoni pálya a bugos. oké, de ettől még nekem nem változott meg a véleményem. De ahány kéz és láb, annyi vélemény.
Ingy2
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2009.04.13. 21:51
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Ingy2 » 2010.03.19. 19:27

Tropie írta:Én úgy érzékeltem, hogy a fordulatszám esése okozza azt a tapadásvesztést. Van egy bizonyos tartomány, ahol kigyorsításkor és fékezéskor elindul a hátulja, valószínűsítem, hogy ekkor adja le a legnagyobb nyomatékot, de csak tippelem.

Tehát a fékezéskor úgy érzékeltem, hogy egészen 2-esig nincs probléma, de akár hogyan is állítottam a váltót, akkor is azt tapasztaltam, hogy ha 1-esbe kapcsolok, akkor annak egy bizonyos fordulatszáma alatt kipörög, túlkormányzott lesz az autó és ugyan ez a jelenség kigyorsításnál. Én azért mondtam hogy fura, mert amolyan törést érzek itt a tapadásban és az erőviszonyokban, nem érzékelem az átmenetet, így nehezebben is tudok korrigálni.

A belső nézetre azért írtam az értéket (+50 - +75), mert gondolom, ez állítható. Viszony a mostani értékekkel, ha süllyesztem az ülést, nagyon elmerülök a cockpitben. Tehát ez orvosolható, ha az alap nézőpont magasabban lenne. Nem tudom hogy lehet megoldani, de ehhez Te biztosan jobban értesz.

Kuplung nélkül próbáltam elindulni, de lehetetlen úgy, annyira lent van az alapjárat. És valahogy ez összefüggésben lehet a kigyorsításokkal és fékezésekkel is.

A tapadás meg nem tudom, ahogy én tapasztaltam, nagyobb sebességben mintha jobban tapadna az autó, mind mondjuk a visszafordítóknál, Donningtonban teszteltem.
Fékezésnél a fékerő eloszlás miatt ideges a hátulja, kigyorsitasnál mert turbo motoros és nem kicsi a turbo lyuk.
Az alsó nyomatéktartomány már kijavitottam.
Tropie
Hozzászólások: 913
Csatlakozott: 2009.03.26. 10:35
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: Tropie » 2010.03.21. 15:38

Köszi, véleményem szerintem az also nyomatéktartománnyal lehetett a gond, majd amint a javított kijön, meglesem, kipróbálom, biztosan jobb lesz.
bardocz
Hozzászólások: 1260
Csatlakozott: 2009.03.25. 22:08
Kapcsolat:

Re: Formula 2 - 2009

Hozzászólás Szerző: bardocz » 2010.03.29. 20:56

Ezzel a moddal van valami, az tuti. Ugyebár történt az, amit leírtam másik topikban. Erre most letöröltem egy másik rFactorról, mert azt akartam megcsinálni ligásnak, és ismét elbaszódott, ugyan úgy mint a másik. Az unistall valami fontosat tuti kitöröl.
  ▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 1 vendég