Oldal: 15 / 16
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2022.12.20. 21:22
Szerző: euvi77
oldman írta: ↑2022.12.20. 11:46
zsolesz423 írta: ↑2022.12.19. 22:58
Gyerekek egy kis segítség aki nem érti miért vagyunk ilyen gyorsak, semmi trükk nincs csak setup..
Olyan dolgokat írok le ami minden pályára igazak
Kormány driver 500 fok, játékon belül is 500 fok
pedál érzékenységek játékon belül: gáz 100, fék 200
A menüben az autó tuning résznél monacoi kormányzár 540, és a setupban is 540 kormányzár.
Caster 8.0
váltó kiosztás mindenhol a rövid a leggyorsabb
difi minimumhoz közeli értékek
motor huto 1, motorfék 0(max)
kerék nyomás minimum
kerék dőlés hátul minimum, elöl 1,6-2.0 között
szárnyak a legtöbb pályán elöl 35-45 között , hátul pedig 30körüli
fékerő elosztlás 49,5
féknyomás üresen 100% telire 95-98%
a többi dolgot már nem olyan nehéz ezekhez beállítani
Koszi hogy ezeket leirtad! Szamomra a kerekdoles azert meglepo, alapbol alul kormanyzott az auto, szoval a nagyobb kerekdolessel jobban kene h forduljon az eleje.. Ugy altalaban kb minden formula autos modban az agresszivabb kerekdoles szokott jo lenni. De akkor itt ez a kivetel. Probaltam nezni teged onboardbol, ami meg meglepo volt hogy mennyire stabil volt az autod a kerekvetokon, en szabalyosan lepattogtam rola, mig teged bar megdobott, de nem stabilan tudtal tovabb menni mindig. probaltam megemelni az autot de nem igazan segitett..elol packers 21 volt mar..
A kerékdőlés már viszonylag az elején meglett, hogy szokatlan, hogy a nagy nem olyan jó és van is benne logika: a kevésbé ballonos, keményebb geometriájú gumiknál a felfekvési felszín tapadása fontosabb, mint az oldaltámasztás. Nem gondolom, hogy ennek ennyire így kellene lennie, de itt így van.
Ha túl sok packert teszel, azzal rontod a futómű lengéstanát, összenyomódás irányban merevvé teszed. Amiről fentebb nem esett szó és szerintem az egyik leginkább lényeges, a rugók-csillapítók-hasmagasság triád, persze a packerekkel együtt, de ez tényleg pályától (is) függ, legalábbis részben.
Ez az autó aero-tapadás szempontjából kvázi érzéketlen a rake mértékére, így ezzel is szépen lehet játszani, hogy belődd a tetsző mozgásjelleget a pályához, persze az autó korlátain belül. Valahol például az elöl-hátul minimum volt jobb (számomra), valahol pedig a meredekebb fekvés.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2022.12.20. 21:54
Szerző: euvi77
zsolesz423 írta: ↑2022.12.19. 22:58
Gyerekek egy kis segítség aki nem érti miért vagyunk ilyen gyorsak, semmi trükk nincs csak setup..
Olyan dolgokat írok le ami minden pályára igazak
Kormány driver 500 fok, játékon belül is 500 fok
pedál érzékenységek játékon belül: gáz 100, fék 200
A menüben az autó tuning résznél monacoi kormányzár 540, és a setupban is 540 kormányzár.
Caster 8.0
váltó kiosztás mindenhol a rövid a leggyorsabb
difi minimumhoz közeli értékek
motor huto 1, motorfék 0(max)
kerék nyomás minimum
kerék dőlés hátul minimum, elöl 1,6-2.0 között
szárnyak a legtöbb pályán elöl 35-45 között , hátul pedig 30körüli
fékerő elosztlás 49,5
féknyomás üresen 100% telire 95-98%
a többi dolgot már nem olyan nehéz ezekhez beállítani
Gratula a bajnoksághoz!
A “csak setup” dologgal kapcsolatban annyit megjegyeznék, hogy az önmagában nem Szent-Grál, a személyre szabottság, a gyakorlás és az érzék nagyon nem mellékes. Anno mentem fix setupos bajnokságban (nem itt), versenyesemény előtt sorsolt autó-pálya combo-val, ott a setupon nem múlt (elvileg persze, mert ugye kinek mi fekszik), mégis valaki nyert, valaki nem.
Amúgy nem hinném, hogy merőben más lenne a befutó közös setuppal.
Az a többi “nem nehéz” dolog pedig pont a sava-borsa, hisz nagyjából ezek megvoltak
.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2022.12.21. 14:06
Szerző: emerico
A kerékdőléshez. Már én is kezdtem egyre kisebbet használni, mert az rF2 engine-ben is változtattak. Hozzáteszem, valahol jól is tették. A keréknek az a szerepe, hogy lehetőleg minden helyzetben a legnagyobb felülettel érintkezzen a talajjal.
Féktávon, kigyorsításkor a jó, ha szinte nincs is dőlés.
Lassabb kanyarokban is minimális kell, mert futóművel lehet mechanikus tapadást generálni, növelni.
Gyors kanyarokban kéne (ez működik is más autósport típusoknál), de a Formula 1 autó aero + diffuzor+venturi termeli a hatalmas leszorító erőt, így itt sem kell különösen nagy.
Sokat néztem élő közvetítésekben. Nem árulok el nagy titkot, hogy a túraautózásban van tapasztalatom beállítás terén, ott extrém első dőléseket használnak (6-7 fok akár). Képernyőn keresztül a Formula 3 megy nagy első dőlésekkel, az F2-esek is, de kisebbel. Az F1-ben szemre jóval kevesebb ez.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2022.12.29. 00:50
Szerző: Baki
Ideiglenes pontállás Kanada után:
Pos. | Name | Team | Singapore | Suzuka | Austin | Mexico | Interlagos | Abu Dhabi | Bahrein | Montreal | Imola | Össz. | Hivatalos |
| | | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | Q | R | | |
1 | Zsolt Szucs | F1 2022 Red Bull | 5 | 51 | 4 | 38 | 5 | 51 | 5 | 51 | 5 | 51 | 5 | 51 | 4 | 44 | 4 | 44 | | | 418 | 376 |
2 | Istvan Czingel | F1 2022 Red Bull | 3 | 44 | 1 | 32 | 1 | 32 | 3 | 34 | 4 | 44 | 4 | 44 | 2 | 24 | 3 | 38 | | | 313 | 287 |
3 | Norbert Serban | F1 2022 Haas | 2 | 22 | 5 | 51 | 4 | 44 | 0 | 32 | 3 | 38 | 3 | 30 | 1 | 38 | 2 | 34 | | | 309 | 285 |
4 | Adam Szucs | F1 2022 Williams | 0 | 34 | 0 | 30 | 0 | 38 | 0 | 26 | 0 | 16 | 1 | 34 | 0 | 32 | 0 | 0 | | | 211 | 211 |
5 | Janos Hegyvari | F1 2022 Ferrari | 0 | 26 | 2 | 44 | 0 | 34 | 0 | 24 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 21 | 0 | 22 | | | 203 | 203 |
6 | Nandor Marsa | F1 2022 Red Bull | 0 | 0 | 0 | 22 | 0 | 28 | 0 | 30 | 0 | 34 | 0 | 32 | 3 | 34 | 1 | 14 | | | 198 | 198 |
7 | Balazs Lipak | F1 2022 Haas | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 20 | 0 | 21 | 0 | 32 | 0 | 28 | 0 | 28 | 0 | 30 | | | 189 | 189 |
8 | Tamas Cseh | F1 2022 Ferrari | 0 | 24 | 0 | 28 | 0 | 26 | 0 | 22 | 0 | 28 | 0 | 21 | 0 | 30 | 0 | 28 | | | 207 | 186 |
9 | Daniel Mihalik | F1 2022 Alpine | 0 | 10 | 0 | 20 | 0 | 30 | 0 | 20 | 0 | 26 | 0 | 24 | 0 | 26 | 0 | 21 | | | 177 | 167 |
10 | Janos Bracsok | F1 2022 Ferrari | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 38 | 5 | 51 | 5 | 51 | | | 150 | 150 |
11 | Zoltan Uveges | F1 2022 Alfa Romeo | 0 | 21 | 0 | 14 | 0 | 16 | 0 | 18 | 0 | 24 | 0 | 22 | 0 | 22 | 0 | 20 | | | 157 | 143 |
12 | Janos Dalanics | F1 2022 Alpine | 0 | 20 | 0 | 21 | 0 | 22 | 0 | 17 | 0 | 18 | 0 | 20 | 0 | 17 | 0 | 18 | | | 153 | 136 |
13 | Laszlo Szollosi | F1 2022 Alfa Romeo | 0 | 17 | 0 | 17 | 0 | 21 | 0 | 19 | 0 | 22 | 0 | 14 | 0 | 0 | 0 | 19 | | | 129 | 129 |
14 | Marcell Fuzy | F1 2022 Williams | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 24 | 0 | 28 | 0 | 0 | 0 | 26 | 0 | 0 | 0 | 32 | | | 128 | 128 |
15 | Imre Bende | F1 2022 Alpine | 0 | 15 | 0 | 14 | 0 | 17 | 0 | 15 | 0 | 20 | 0 | 19 | 0 | 19 | 0 | 16 | | | 135 | 121 |
16 | Balazs Jutasi | F1 2022 Aston Martin | 0 | 13 | 0 | 18 | 0 | 15 | 0 | 16 | 0 | 17 | 0 | 17 | 0 | 16 | 0 | 0 | | | 112 | 112 |
17 | Barna Fuzy | F1 2022 Williams | 0 | 12 | 0 | 19 | 0 | 13 | 0 | 0 | 0 | 19 | 0 | 16 | 0 | 15 | 0 | 17 | | | 111 | 111 |
18 | Jozsef Rebok | F1 2022 Alfa Romeo | 0 | 0 | 0 | 16 | 0 | 14 | 0 | 14 | 0 | 21 | 0 | 18 | 0 | 18 | 0 | 0 | | | 101 | 101 |
19 | Gabor Czimer | F1 2022 Haas | 0 | 19 | 0 | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | 0 | 24 | | | 80 | 80 |
20 | Bence Szakacs | F1 2022 Mercedes | 1 | 38 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 38 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 79 | 79 |
21 | Peter Varga | F1 2022 Aston Martin | 0 | 0 | 0 | 26 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 26 | | | 66 | 66 |
22 | David Gall | F1 2022 Mercedes | 4 | 32 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 55 | 55 |
23 | Csongor Ferenczi | F1 2022 Mercedes | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 44 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 52 | 52 |
24 | Attila Vegh | F1 2022 McLaren | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | 0 | 0 | | | 39 | 39 |
25 | Peter Szentpeteri | F1 2022 McLaren | 0 | 0 | 0 | 34 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 34 | 34 |
26 | Istvan Vamos | F1 2022 Alpha Tauri | 0 | 16 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 34 | 34 |
27 | Balazs Kiss | F1 2022 Ferrari | 0 | 28 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 31 | 31 |
28 | Karoly Szalai | F1 2022 Alpha Tauri | 0 | 14 | 0 | 13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 27 | 27 |
29 | Marcell Darvasi | F1 2022 McLaren | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | | 0 | 0 |
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.02. 20:27
Szerző: BNYZOR
Nem erek haza a futamra. Sok sikert mara.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.02. 22:34
Szerző: Czingel07
Sajnos talán az egyik legroszabb futamom 75%vagyok túl
valószínű, hogy el nyomtam az újjammal a gumit igy amikor jöttem boxba nem cserélt semmit
igy aztán mivel nem volt ertelme tovább mennem feladtam. Sajnos nagyon gyenge volt a tempom így megérdemelten lettem összetett 3. Gratulálok Zsoltinak illetve Norbinak első es a 2.helyért. Illetve mindenkinek aki részese volt ennek a szezonnak. Köszönöm, hogy itt lehettem ezt a mini szezont élveztem nagyon jövőre valószínűleg nem fogok indulni idő szűkebe. Szóval hajra srácok, remelem találkozunk meg.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.02. 22:56
Szerző: zsolesz423
Grat mindenkinek jó szezon volt!!
A rajt nagyon jó volt, első kanyarba viszont pár emberrel koccoltam, de nem sérült az autó amit nem is értek,
utána 2. szektor első kanyar mellettem az egyik williams (talán), megcsúszott és rámcsuszik hát ott esélyem se volt kikerülni, de irányba álltunk rögtön
A végén az egyik lekörözöttet nem értettem hogy mit szeretne, a kék villogott, szélen is ment azt hittem el fog engedni, én is elmértem a féktávot mert rá figyeltem de szerencsére csak kis ütközés volt..
Én is hibásnak ézem magam úgyhogy bocsi
Jó szezon volt, köszi mindenkinek!!
Jövőre találkozunk
Akit érdekel a live:
https://www.youtube.com/watch?v=SFS3IGV29Pw itt megtekintheti
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.02. 23:34
Szerző: emerico
Most volt a legjobb a beállításom, jónak éreztem a tempót a top10-be. Aztán sikeresen összementünk Mihával, egyszerre a bokszba, akkor ugrott be "baszki egy bokszban vagyunk". Ugyan kilépett gyorsan, felesleges volt, jobb lett volna ha maradsz. No mindegy. A kocsi jó volt, én nem. Az egész idényre igaz ez.
2023-ra egy jobban átlátható és a setupolásra értelmesebben reagáló modot teszünk össze.
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.03. 00:50
Szerző: oldman
Na egy jo futam a vegere osszejott
Sajnos elfelejtettem h ma futam lesz, szoval onnan ertesultem rola h facebookon kaptam ertesitest h Jani elkezdett streamelni
(Koszi!!!!!)
Makomra a montreali setup egy az egybe jo volt ide..
idomero 11. igazabol ok.
Verseny: Kicsit ugras volt az ismeretlenbe, a rajtnal mazlista voltam kimaradtam a bulibol es 6 helyen talaltam magam. Cseltet sikerult megelozni, aztan jott Szucs, igazabol egyertelmu volt hogy sokkal gyorsabb nalam, de ugy voltam vele hogy ha mar hatulrol indult direkt, biztos nem szeretne ha csak ugy elengednek... 5-6 korig sikerult talan megneheziteni az eletet, aztan nyilvan elhuzott. Utana Cseltel kergettuk egymast a celig 1x1 helyet cserelve, hol o volt gyorsabb hol en , vegul szerencsere sikerult elotte maradnom, de jo csata volt nagyon.
Fura egy mod volt az biztos.. Grat az elol levo ufoknak, vmire nagyon raereztek ennel a modnal..
Re: Formula 1 2022 - Társalgó
Elküldve: 2023.01.03. 01:24
Szerző: Kaqxar1989
Sziasztok!
Először is szeretném megköszönni, hogy itt készülhettem fel az idei E-sport naptáramra ami főként Formula bajnokságról fog szólni. Ez az autó egy végtelenül vicces és jópofa jószág, remélem a setup segíthet majd a következő idényre az autó finomhangolásában, ami elsősorban motec i2 pro telemetria segítségével is készült, na meg rengeteg körrel ami ilyen szinten alapvető. Mi Zsoltival régóta szerepelünk magas szintű bajnokságokban, ami megmagyarázza a kimagasló tempót, azonban nemzetközi szinten ez nem mindig elég. Persze mint minden ez is sokrétű, lehet kikapcsolódás szintjén játszani, fun-ból, és lehet profi szinten is, anno még én sem gondoltam komolyan aztán így alakult. Adtunk egy kis ízelítőt milyen is az amikor "vadállat" módján játszol, ezt csupán építő jelleggel osztottuk meg, hogy aki esetleg többre vágyik ebben a dologban az tudjon elindulni egy irányba. Sok idő ezt a szintet elsajátítani, és sok sok türelem sem árt. Mi is törjük az autót legalább 100x/pálya (még most is) de mi is tanulunk itt hogy stressz nélkül holt szezonba hogyan készüljünk fel és mire figyeljünk. Az rf2 végtelenül érzékeny lett a gumifizikára és a pályahőmérsékletekre, ami szerintem jelen pillanatban el van találva...aztán ki tudja mit javítanak vagy rontanak 1-1 verzió újítással: sajnos ez a játék már öreg egy komolyabb beavatkozásra, de még mindig erőltetnek dolgokat ami a viszályára fordul. De még mindig az egyik legjobb sim, (szerintem).
Összességében a bajnokságról: tetszett az autó, a pályák, a szabályrendszer is teljesen rendben van. Az autó kicsit nyers szerintem, elég sok érték tág tartományba mozog így elég nehéz jól belőni a kocsit egy adott szinten, de ez megint csak szubjektív.
Sok sikert a következő szezonhoz és gratula a résztvevőknek.
Üdvözlettel: Bracsók János
FormulaSimracing World Championship 2019-jelen P8 P8 P6 P7
FormulaSimracing Winter Series Champion 2020
Le Mans Virtual Series 2022/2023-Arnage Competition.