igen, erre gondoltam. ilyenkor gyors kanyarokban jó terhelődik a külső fal is.Night írta:emerico írta: Vagy ugy erted, h egy gumin belul legyen a kulso, kozepso, belso homerseklet egyforma?
Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10708
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Eleg sok setup guide-ot olvastam es mindenhol azt irtak, h a gumi belso homerseklete 10 fokkal melegebb kell legyen a belsonel es a kozepe a ketto kozt... Ilyent meg sehol sem olvastam, h egyforma kell legyen, de kiprobalom.emerico írta:igen, erre gondoltam. ilyenkor gyors kanyarokban jó terhelődik a külső fal is.Night írta:emerico írta: Vagy ugy erted, h egy gumin belul legyen a kulso, kozepso, belso homerseklet egyforma?
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10708
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Persze nem lesz egyforma, de közel az, akkor jó. Az hogy legbelül a legmelegebb, az azt jelenti hogy túlzottan nagy a kerékdőlés, és így nem fekszik fel teljesen a kanyarban, ergó nem jó a tapadás.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Én 5fokos különbségről olvastam, aztán még régen mondta Ingy, hogy legyen nagy, és harapjon! Én csak igyekszek kis különbséget tartani az oldalak között. Ellenben a lassú ki-be rugózást még mindig nem tudom használni.
▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Kiprobaltam es tenyleg gyorsabb a gyors kanyarokban, de a lassuakban bizonytalanabb, igy kb ugyanolyan kort tudtam menni, mint 10 fokos kulonbseggel. Valszeg erre a palyara kb 5 fokos kulonbseg lesz a jo sztem.emerico írta:Persze nem lesz egyforma, de közel az, akkor jó. Az hogy legbelül a legmelegebb, az azt jelenti hogy túlzottan nagy a kerékdőlés, és így nem fekszik fel teljesen a kanyarban, ergó nem jó a tapadás.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Leteszteltem 20 koros etapokkal es a puha gumi gyorsabb es kevesbe is kopik. Ez erdekes, mert igy foloslegesse valt a kemeny...
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Olyan rövid távokat fogunk menni, hogy tutira értelmetlen a kemény gumi. GP79-ben is ez volt. Az viszont kár, hogy itt nincsen kvalis gumi.
▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Elviekben van ugye a lassú és a gyors ki-berugozás,
A gyors arra van, hogy milyen inenzivítással (dinamikával) nyelje el az út egyenletlenségeit,
mig a lassú azt szolgálja, hogy fékezésnél és gyorsitásnál mennyire engedje a csilapitást.
Pl. ha egy féktávon a lassú berugozás kis értéken van akkor hosszabb a féktáv, mert beűl az eleje, ha nagy az érték akkor nem űl össze, de elkezdi tolni féktávon az elejét.
A gyors arra van, hogy milyen inenzivítással (dinamikával) nyelje el az út egyenletlenségeit,
mig a lassú azt szolgálja, hogy fékezésnél és gyorsitásnál mennyire engedje a csilapitást.
Pl. ha egy féktávon a lassú berugozás kis értéken van akkor hosszabb a féktáv, mert beűl az eleje, ha nagy az érték akkor nem űl össze, de elkezdi tolni féktávon az elejét.
Választhatsz: vagy megtanulod 100%-ig az autót és 100%-ig a pályát, vagy csak az egyiket. Ekkor azonban a másikra kell figyelned. Mind a kettőre nem koncentrálhatsz egyszerre! Valamelyiket el kell felejtened. (Ranga László 1992)
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Erre a palyara nagy erteket kell beallitani ezeknek, mert igy kevesbe engedi bedolni a kasznit gyors kanyarban. Ha kis erteket alitasz, akkor lassu kanyarokban lesz jobb, ha nagyobbat, akkor a gyorsakban.bardocz írta:Én 5fokos különbségről olvastam, aztán még régen mondta Ingy, hogy legyen nagy, és harapjon! Én csak igyekszek kis különbséget tartani az oldalak között. Ellenben a lassú ki-be rugózást még mindig nem tudom használni.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba
Tehát:
ha nagyra állítom, akkor kevésbé dől be a kaszni, ha kicsire, akkor jobban
a gyors meg minél nagyobb, annál gyorsabban tud "rugózni" a felfüggesztés, és minél nagyobb a kifele értéke, annál gyorsabban ér vissza az eredeti helyére?
ha nagyra állítom, akkor kevésbé dől be a kaszni, ha kicsire, akkor jobban
a gyors meg minél nagyobb, annál gyorsabban tud "rugózni" a felfüggesztés, és minél nagyobb a kifele értéke, annál gyorsabban ér vissza az eredeti helyére?
▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 45 vendég