Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Már véget ért bajnokságot topicjai
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10708
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.04.25. 10:35

Night írta:
emerico írta: Vagy ugy erted, h egy gumin belul legyen a kulso, kozepso, belso homerseklet egyforma?
igen, erre gondoltam. ilyenkor gyors kanyarokban jó terhelődik a külső fal is.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Night
Hozzászólások: 1085
Csatlakozott: 2009.11.02. 12:35
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: Night » 2010.04.25. 10:38

emerico írta:
Night írta:
emerico írta: Vagy ugy erted, h egy gumin belul legyen a kulso, kozepso, belso homerseklet egyforma?
igen, erre gondoltam. ilyenkor gyors kanyarokban jó terhelődik a külső fal is.
Eleg sok setup guide-ot olvastam es mindenhol azt irtak, h a gumi belso homerseklete 10 fokkal melegebb kell legyen a belsonel es a kozepe a ketto kozt... Ilyent meg sehol sem olvastam, h egyforma kell legyen, de kiprobalom.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10708
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.04.25. 10:49

Persze nem lesz egyforma, de közel az, akkor jó. Az hogy legbelül a legmelegebb, az azt jelenti hogy túlzottan nagy a kerékdőlés, és így nem fekszik fel teljesen a kanyarban, ergó nem jó a tapadás.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
bardocz
Hozzászólások: 1260
Csatlakozott: 2009.03.25. 22:08
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: bardocz » 2010.04.25. 11:32

Én 5fokos különbségről olvastam, aztán még régen mondta Ingy, hogy legyen nagy, és harapjon! :lol: Én csak igyekszek kis különbséget tartani az oldalak között. Ellenben a lassú ki-be rugózást még mindig nem tudom használni.
  ▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Night
Hozzászólások: 1085
Csatlakozott: 2009.11.02. 12:35
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: Night » 2010.04.25. 11:46

emerico írta:Persze nem lesz egyforma, de közel az, akkor jó. Az hogy legbelül a legmelegebb, az azt jelenti hogy túlzottan nagy a kerékdőlés, és így nem fekszik fel teljesen a kanyarban, ergó nem jó a tapadás.
Kiprobaltam es tenyleg gyorsabb a gyors kanyarokban, de a lassuakban bizonytalanabb, igy kb ugyanolyan kort tudtam menni, mint 10 fokos kulonbseggel. Valszeg erre a palyara kb 5 fokos kulonbseg lesz a jo sztem.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Night
Hozzászólások: 1085
Csatlakozott: 2009.11.02. 12:35
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: Night » 2010.04.25. 11:48

Leteszteltem 20 koros etapokkal es a puha gumi gyorsabb es kevesbe is kopik. Ez erdekes, mert igy foloslegesse valt a kemeny...
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
bardocz
Hozzászólások: 1260
Csatlakozott: 2009.03.25. 22:08
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: bardocz » 2010.04.25. 11:52

Olyan rövid távokat fogunk menni, hogy tutira értelmetlen a kemény gumi. GP79-ben is ez volt. Az viszont kár, hogy itt nincsen kvalis gumi.
  ▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
jeamiro
Hozzászólások: 775
Csatlakozott: 2009.07.25. 02:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: jeamiro » 2010.04.25. 11:55

Elviekben van ugye a lassú és a gyors ki-berugozás,
A gyors arra van, hogy milyen inenzivítással (dinamikával) nyelje el az út egyenletlenségeit,
mig a lassú azt szolgálja, hogy fékezésnél és gyorsitásnál mennyire engedje a csilapitást.
Pl. ha egy féktávon a lassú berugozás kis értéken van akkor hosszabb a féktáv, mert beűl az eleje, ha nagy az érték akkor nem űl össze, de elkezdi tolni féktávon az elejét.
Választhatsz: vagy megtanulod 100%-ig az autót és 100%-ig a pályát, vagy csak az egyiket. Ekkor azonban a másikra kell figyelned. Mind a kettőre nem koncentrálhatsz egyszerre! Valamelyiket el kell felejtened. (Ranga László 1992)
Night
Hozzászólások: 1085
Csatlakozott: 2009.11.02. 12:35
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: Night » 2010.04.25. 11:58

bardocz írta:Én 5fokos különbségről olvastam, aztán még régen mondta Ingy, hogy legyen nagy, és harapjon! :lol: Én csak igyekszek kis különbséget tartani az oldalak között. Ellenben a lassú ki-be rugózást még mindig nem tudom használni.
Erre a palyara nagy erteket kell beallitani ezeknek, mert igy kevesbe engedi bedolni a kasznit gyors kanyarban. Ha kis erteket alitasz, akkor lassu kanyarokban lesz jobb, ha nagyobbat, akkor a gyorsakban.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
bardocz
Hozzászólások: 1260
Csatlakozott: 2009.03.25. 22:08
Kapcsolat:

Re: Versenykiírás, jelentkezés a bajnokságba

Hozzászólás Szerző: bardocz » 2010.04.25. 12:01

Tehát:
ha nagyra állítom, akkor kevésbé dől be a kaszni, ha kicsire, akkor jobban
a gyors meg minél nagyobb, annál gyorsabban tud "rugózni" a felfüggesztés, és minél nagyobb a kifele értéke, annál gyorsabban ér vissza az eredeti helyére?
  ▲
▲ ▲ Newfags can't triforce!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 45 vendég