Ha gondoljátok, megosztom veletek a rallycross-os tapasztalataimat, iRacing-en sokat mentem, amikor megjelent.
Automobilistával még keveset mentem, de a lényeg itt is ugyanaz, illetve használhatnánk a lebonyolítási rendszert.
Egy szerverre max 14 autó kerül (ahogy nézem hasonló lesz a nevezési létszám is...).
Van egy gyors kvali. 3 mért kör, legjobb számít. Ez alapján lesz egy erősorrend.
Első, harmadik, ötödik, hetedik, stb kerül egyik ágra. Második, negyedik, hatodik, stb kerül a másik ágra.
A két csapat külön-külön megy egy 5 körös futamot, amiből az első 3 azonnal tovább jut a döntőbe.
A "maradék", akik a két futamból nem jutottak be reményfutamra mennek, ami 6 körös, és további 4-en kerülhetnek még innen a döntőbe. (tehát összesen 10 autó)
A döntő 10 körös, és a rajtrácsot a futamok időeredményei alapján osztják ki, mivel amúgy ketten is úgy jutnak a döntőbe, hogy előtte nyertek (sőt ott van még a reményfutam nyertese is).
Tehát azé a pole, akié a jobb időeredmény volt a futamán, és így tovább (tehát nem a kvali alapján kerülnek kiosztásra).
Ez elég pörgős így, és bár leírva lehet, hogy bonyolult, de 2 verseny után mindenki megszokná. Egy hétfő este akár 3-4 ilyet is le lehet zúzni, én mindenképpen azt javasolnám, hogy több, rövidebb futam legyen.
Biztos vagyok benne, hogy sok lesz a kontakt, ez meg pláne egy lökdösődős sport, engem minden második versenyen kilöknek, felborítanak, megforgatnak, szóval sokaknál ez elveheti a kedvét gyorsan a dologtól. Ha több verseny van, több lehetősége van mindenkinek a jó eredményre. De ha már megvan a lebonyolítás, akkor nem szóltam...