2010-es Gyorsasági OB
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Bár mit akarunk egy olyan országban ahol egy piac szinte fontosabb mint egy gokart pálya? Csoda, hogy a hungaroring helyén nem egy pláza van.
Választhatsz: vagy megtanulod 100%-ig az autót és 100%-ig a pályát, vagy csak az egyiket. Ekkor azonban a másikra kell figyelned. Mind a kettőre nem koncentrálhatsz egyszerre! Valamelyiket el kell felejtened. (Ranga László 1992)
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10713
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Pont ez a bibi. Az MNASZ egyik fő bevétele, ha minél több induló van, azaz több a nevezés. De ezzel maguk alatt vágják a fát.jeamiro írta:Sajnos ez egy ilyen szervezet, itt is az űzletről szól minden és az a lényeg a vezetőségnek mi csurran cseppen, ezzel nem megsérteni akarok bárkit, csak mint minden ez is igy műkődik nálunk. Ez elég szomorú! Nem tudom miért ez a nagy elenálás, miért lenne bárkinek gond ha esetleg egy 14-16 éves egyébként gokártozásban jártas srác tovább tudna lépni és esetleg el tudna valamit érni. Az a baj, hogy itt nem a versenyzők érdekei az elsők, sőt bátran kijelentem, hogy azok az utólsók.
De az MNASZ egy istencsoda az MGSZ-hez képest. 1000x inkább a gyorsasági szakág mint a gokart. Inkább indulok bármivel, bármiben.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Ez az arc gondolom Réz István volt a König Formula-ás Tiger Racing Hungary tulaja, akinél tesztlehetőségem akadt stb. stb.emerico írta:Ezt sajnos nem csak Te akarod kitalálni. Sokat beszélgettem egy arccal aki újra be akarta hozni az 1.6 Formula Easter-eket. Ezek kb 2 millába kerülnek, alig van fenntartási költség.
Csakhogy amíg az MNASZ nem mondja azt, hogy igen, csak ilyennel lehet indulni, senki nem fog ezekkel szenvedni, míg a mezőny többi tagja Formula Renault 2.0-val, WSR 3.5-el meg Formula Masters-el rohangál.
És ott van még a Formula Ford ami szintén ilyen 2-3millás költség. De nem, egyenlőre az gazdag gyerekek (vénemberek) játszótere ez most.
Nem véletlen hogy inkább a Suzuki Kupával szimpatizálok.
Nos, A Formula Easter bajnokság valóban szervezés alatt volt. Az egész úgy történt, hogy az anno König bajnokságban szereplő autókat felvásárolta (vagy megkapta) a TRH és áthozták németből, hazánkba a központot. Egy közép eus bajnokságot szerettek volna csinálni. A König bajnokság bomlása azért történt, mert a König felnigyár kiszállt és senki nem akarta támogatni a szériát. Hazánkban is ugyan ez volt a helyzet. Egy széria elindítása és üzemeltetése sok pénzbe kerül.
A pályákkal történt egyeztetések alatt kiderült, hogy 1 Hungaroring-i futam árából, legalább 2 Pannoniaring-es vagy 3 Euro-Ring-es futamot lehetne csinálni. Tehát alapból kiesett a Hungaroring, ekkor viszont elpártolt egy raklap szponzor (ez vetette vissza az én lehetőségeimet is). Nos nincs para. Bizonyos összegért meglehetett venni a kocsikat, csak hogy. Az eddigi motorszállító VW is kiszállt, látva hogy nem arat nagy sikert euban ez a széria. Csak 4 csapat vett autót és jelezte indulási szándékát (ez a TRH-val együtt 10 autó lett volna). Elkezdődtek a tárgyalások a BMW-vel, aki hajlott volna a motorszállításra, ekkor még nagy motorsport projektük volt. A teszteket a VW motorokkal lehetett végezni a pl. A1 ringen (ezt azért tudom, mert ott voltam). De ez sem járt sok sikerrel. MNASZ meg kicsit markolni akart az esetleges haszonból, és a István meg nem akart kalóz bajnokságot. Így az éves csapatnevezésekbe bele kellett építeni az MNASZ költségeket is. Nos elkezdtek emelkedni az árak, a acsapatok visszaléptek. Az Easter projekt besűlt, a König Formula a feledés homályába került, már csak annyit lehet tudni róla, hogy anno M.SC. is ott versenyzett.
Most a TRH tett egy sarkonfordulást és belekezdtett a motorbike projektbe, innentől már nem érdekelt engem, így nem foglalkoztam továbbiakban velük, hogy mit merre hány méter.
KB. így néz ki, ha valaki el akar indítani egy bajnokságot.
Pl. Egy Trabant Kupa, aránylag olcsó lenne, nyílván olcsóak az autók, de mire hivatalosan bejegyzésre kerülő bajnokság lesz, az árak kb. a 10szeresére ugranának. Nos gondolom, senkinek sem lenne kedve 1milliót kifizetni csak azért, hogy egy trabanttal rója a köröket...
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Steve Barth volt asszem az első tesztelő, aki hazánkban nyilatkozott a sport tv-nek az induló bajnokságról, méghozzá a Intercontinental szállóban.
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10713
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Hát Tropie, én értem ezeket. De nem így volt, amire gondoltam. Jelen esetben egy 1.6 pilóta tervezte ezt, Bubu, aki megunta, hogy egyedül kóvályog a pályán a jóval erősebb ellenfelek mögött, és próbált beszervezni minél több embert. Köztük minket is. Ha meg lenne 10-12 induló, akkor már lenne értelme külön indítani az 1.6-ot. De ez is csak akkor értelmes, ha azonos a technika. Mivel ezt én nem láttam esélyesnek, nem is forszíroztam tovább.
Továbbra is az a véleményem, hogyha egy sorozat nem széria, akkor semmi értelme. Ez csak az F1, GT és ilyen magasságokban érdekes.
Itthon kéne egy Formula Renault 2.0 bajnokság, és pont, semmi más. Ezt tudom hogy kb 15 milla/év és azt is tudom, ha megvan a mani, onnantól győzzön a jobbik. Akkor van értelme összeharácsolna a pénzt, de így nem.
Továbbra is az a véleményem, hogyha egy sorozat nem széria, akkor semmi értelme. Ez csak az F1, GT és ilyen magasságokban érdekes.
Itthon kéne egy Formula Renault 2.0 bajnokság, és pont, semmi más. Ezt tudom hogy kb 15 milla/év és azt is tudom, ha megvan a mani, onnantól győzzön a jobbik. Akkor van értelme összeharácsolna a pénzt, de így nem.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Persze,
Alapból ha nincs meg 10 induló nem lehet értékelni a futamot. Tehát ezért elvárás, hogy legalább 14-16 nevezés legyen az első futamra. Hátha év közben jönnek, vagy mennek a csapatok, de a 10 indulónak meg kell lennie, ha meg nincs meg, akkor beleviszik a jelenlegi formula kategóriába, vagy ha szériáról van szó akkor oda, együtt kell futniuk, de értékelést nem kapnak.
Ha év elején nincs meg a 14-16, akkor meg el sem indulhat a kategória. Lehet hogy ez így nem túl pontos, de kb. így néz ki a képlet.
Alapból ha nincs meg 10 induló nem lehet értékelni a futamot. Tehát ezért elvárás, hogy legalább 14-16 nevezés legyen az első futamra. Hátha év közben jönnek, vagy mennek a csapatok, de a 10 indulónak meg kell lennie, ha meg nincs meg, akkor beleviszik a jelenlegi formula kategóriába, vagy ha szériáról van szó akkor oda, együtt kell futniuk, de értékelést nem kapnak.
Ha év elején nincs meg a 14-16, akkor meg el sem indulhat a kategória. Lehet hogy ez így nem túl pontos, de kb. így néz ki a képlet.
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Amúgy akkor már 2szer is elindult ez a Fomula Easter dolog. Majd előkutatom az eredeti terveket és bescannelem. Hogy látható legyen, semmi különleges dolog nem volt benne. Bele volt írva a műszaki elvárás, a díjazás, a menete az egésznek. Teljesen egyszerű, semmi komplikálás nem volt, s mégsem indult el......
Lehet hogy a TOSFED meg még pénzt is adna egy ilyen bajnokság elindításához...
Lehet hogy a TOSFED meg még pénzt is adna egy ilyen bajnokság elindításához...
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Ahogy látom és gondolom, mindig csak oda jukadunk ki, hogy itt a szövetség gátolja meg azt aminek a megteremtése pont az ő dolguk lenne, de nem mondok mást, nézűkcsak a baumgartner projektet, (direkt kisbetű, mert ennyire becsűlőm) abbol ami erre lett áldozva nem lehetett volna inditani egy akármilyen sorozatott? pl. akár az easternes akár könig vagy akármi belépő formula kategoriát? Abbol a zsoltipénzből hány tehetséget lehetett volna támogatni, vagy akár felfedezni? Menyetek fel az oldalára és keresetek friss hireket! Hát ennyire vitte az a nagy magyar F-1 es versenyzőnk, volt értelme!? Ha mást nem hát egy ilyen sorozatott mint amilyenről az előbb szó volt évente beválaltak volna 2-3 komplett hungaroring bérlést, nem értelmesebb let volna? Igy a bűdős életben nem lesz meg a 14-16 induló. ARáadásul akinek van az vesz egy űtőképes teknikát játszi kőnyedséggel nyer egy magyar bajnokságot és utána már sorbanáll mindenhol a sponzorpénzekért, mert azt sem az kapja aki esetleg meg is érdemli, hiszen ő jó ha a futamokra elő tudja teremteni a szűkséges feltételeket egy olyan zechnikával aminek már szinte a muzeumban sem lenne helye. Szerintem pont ez lenne a szövetség dolga, és nem az, hogy közgyűlésen a fizetésűkről tárgyaljanak és, hogy kit és miért lehetne mégjobban lehuzni.
Választhatsz: vagy megtanulod 100%-ig az autót és 100%-ig a pályát, vagy csak az egyiket. Ekkor azonban a másikra kell figyelned. Mind a kettőre nem koncentrálhatsz egyszerre! Valamelyiket el kell felejtened. (Ranga László 1992)
- Clayman
- Hozzászólások: 429
- Csatlakozott: 2009.06.05. 18:40
- Név: Gergely Maros
- Kormány: Thrustmaster TMX Pro
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Siralmas a helyzet de ez mind tudjuk.
Szerintem csak kész tények elé állítva a döntő embereket lehet valamit is csinálni.
Amikor megvan a létszám, az anyagi háttér a támogatók akkor bejelenteni, hogy van ez és ez minden kritériumnak megfelel, van és kész.
Persze tudom, hogy ez nem ennyire egyszerű de csak az ilyen módszert látom megvalósíthatónak, ha mindenki arra vár, hogy majdcsak jobb lesz akkor semmi nem fog történni, nem lesz változás. Forradalom kell
Szerintem csak kész tények elé állítva a döntő embereket lehet valamit is csinálni.
Amikor megvan a létszám, az anyagi háttér a támogatók akkor bejelenteni, hogy van ez és ez minden kritériumnak megfelel, van és kész.
Persze tudom, hogy ez nem ennyire egyszerű de csak az ilyen módszert látom megvalósíthatónak, ha mindenki arra vár, hogy majdcsak jobb lesz akkor semmi nem fog történni, nem lesz változás. Forradalom kell
Understeer is when you hit the wall at the front,
Oversteer is when you hit the wall at the rear :)
Oversteer is when you hit the wall at the rear :)
- emerico
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 10713
- Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
- Kormány: Logitech G29
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 2010-es Gyorsasági OB
Van egy vicces rész a mostani F1 Racing-ben, ahol bemutatják az F1 legnagyobb lúzereit. Itt mint a valaha volt leglassabb pilóta címet megszerezte Nissany aki ugyebár többszörös magyar bajnok. Ennyi.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Emerico - Head of SIMCo
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég