Supercars 2020 - Melbourne

A futamok elemzéseit itt mindig megtalálod.
race analysis
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: emerico » 2020.04.26. 09:55

Érvényes büntetések a futamon:
-

Végh Attila rossz autóval jött, az 01-es Red Racinggel jöjjön

Időmérés:
OK

Óvás nem érkezett.

Verseny rajt:
OK

Pfennig Kristófra beírt vágásokat fele nem vágás. A gyors jobb kanyar egy apró törés, rövidebb a kerékvető mint a kocsi. Így általában egy kerék teljes terjedelmével átmegy rajta.
1874 vágás
1983 ok
2203 ok
2406 ok
2517 ok
2535 vágás
2628 vágás
2646 vágás
Nem állandó, próbál határon menni és ezzel a kocsival ez benne van. De valóban kicsit sok, de nem állandó.

2851 Nehéz eset. Czimer egy körrel előbb 145 méterrel a kanyartól fékez http://imgbox.com/34AKDJ4E , itt 160 méternél http://imgbox.com/XVjvNmUR. De a bevetődés ténye és kontakttal előzés ténye is fent áll. +5mp büntetés
(tudom valóságban ez csodás előzés, de itt büntetjük a bevetődést, mert ha engednénk mindenki mindenkinek nekimenne)

3030 A futam után belerongyol Czimer Gábor - Pfennig autójába. Egyértelműen lement a roló. Kérem nyugodjunk meg. Más még versenyzik, kemény baleset lagot okozhat gyengébb gépeknél + figyelmeztetés
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Bocs
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2019.08.28. 17:11
Név: P. Kristóf
Kormány: G27
Kapcsolat:

Re: Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: Bocs » 2020.04.26. 14:06

Eset: video
emerico írta: 2020.04.26. 09:55 2851 Nehéz eset. Czimer egy körrel előbb 145 méterrel a kanyartól fékez http://imgbox.com/34AKDJ4E , itt 160 méternél http://imgbox.com/XVjvNmUR. De a bevetődés ténye és kontakttal előzés ténye is fent áll. +5mp büntetés
(tudom valóságban ez csodás előzés, de itt büntetjük a bevetődést, mert ha engednénk mindenki mindenkinek nekimenne)
Bevetődés
Azon előzéseket tekintjük “bevetődésnek” mikor a támadó nincs a védekező mellett, azaz nem jelzi előzési szándékát, és féktávon beugorva próbál pozíciót szerezni. Olyan esetekben, ha ez kontaktussal társul, illetve a védekezőt letéríti az általa megválasztott ívről, az szabálytalan előzésnek minősül.
Tisztánlátás kedvéért, szeretném értelmezni a bevetődés meghatározását, fogalmát. Mi számít bevetődésnek?

1. Mikor kell a támadónak a védekező mellett lennie, és milyen mértékben (fedésben)? (Mi van ha X 10m-el rövidebb féktávot tud venni, tegyükfel frissebb, lágyabb gumikon van, mint Y, ami ebben a bajnokságban megeshet. Esetleg X elnézi a féktávot és hamarabb fékez)
2. Hogyan lehet "jelezni" az előzési szándékot? Véleményem szerint Czimer az előző hosszú jobbosból már a belsőt védve jött ki, jelezve hogy ne menjek be belűlre, mert Ő le fogja védeni. Gábor már itt érezte az előzési szándékot, hisz belül, a pálya közepén maradt, védekezés gyanánt. Védekezni szabad, de támadni nem? Tudomásul vettem, kihúzódtam a pálya bal széléig, jelezvén hogy kívűl fogok fékezni, és a kedvezőbb ívről a következő kigyorsításra összpontosíthatok. Gábor viszont ferdén, tovább "csalva", megitélésem szerint nem hagyott volna 1 autónyi helyet a pálya bal széle mellett. Itt vagy elkezdek fékezni, vagy ívet váltok. Gábor "védekező" magatartását az is tanusítja hogy amint mégis belűlre váltok, ő is egyből jobbra mozdul. Tehát nem éri felkészületlenűl, nem a derűlt égből jelenek meg mellette.
3. Véleményem szerint pedig pont azt nevezzük bevetődésnek, ha a védekező nem is számít a hátul jövő előzési kisérletére, és úgy fordul, úgy kezdi, és veszi be a kanyart mintha egyes egyedűl menne. Itt nemvolt ilyenről szó.

-------------------------------------
emerico írta: 2020.04.26. 09:55kontakttal előzés ténye is fent áll.
4. Nem én megyek Gábornak (nyersen fogalmazva, letereltem, elöl voltam, a testi fölényemet kihasználtam). Gábor megpróbálhatott volna kívűlről megkerűlni, vagy alámfordulni, ehelyett nekemjött, kontaktolt, annak ellenére hogy láthatta már hogy elötte vagyok. Nem a kontakt miatt előztem meg.

5. Nemlátom az ítéletben, a védekező fél felelősségét, hogy "ferdén" fékezik, hogy utána féktávon mégis irányt változtat, és az elkerűlhető kontaktjával a befordulásomat is nehezíti.

-------------------------------------
emerico írta: 2020.04.26. 09:553030 A futam után belerongyol Czimer Gábor - Pfennig autójába. Egyértelműen lement a roló. Kérem nyugodjunk meg. Más még versenyzik, kemény baleset lagot okozhat gyengébb gépeknél + figyelmeztetés
6. Mit jelent a figyelmeztetés? Se a szabálykönyvben, se az alapkiírásnál nemtaláltam erre vontakozó infót. Az egy "semmi", vagy az egy büntetőpont?
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: emerico » 2020.04.26. 14:50

1. Féktáv előtt.
2. Előzési szándék ha mellette vagy féktáv előtt. Nem balról jobbra keresztbe fékezel.
3. Ez a tipikus bevetődéses manőver. Ahogy írtam, az életben ezt elfogadják, de ha mi is engednénk, túl vadak lennének a futamok, folyamatosan egymásnak mennénk. Ezért tiltjuk.
4. Azért van kontakt mert belecsúszol oda, ahova fordulna.
5. A védekező felelőssége akkor lenne ha a féktáv előtt már mellette lennél. A féktávon húzódhat befelé ha előtte nem volt irányváltás.
6. A Figyelmeztetéseket gyűjtöm, 3 után már komolyabban büntetek. Ez inkább nekem egy emlékeztető.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Bocs
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2019.08.28. 17:11
Név: P. Kristóf
Kormány: G27
Kapcsolat:

Re: Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: Bocs » 2020.04.26. 17:31

emerico írta: 2020.04.26. 14:50 1. Féktáv előtt.
2. Előzési szándék ha mellette vagy féktáv előtt. Nem balról jobbra keresztbe fékezel.
3. Ez a tipikus bevetődéses manőver. Ahogy írtam, az életben ezt elfogadják, de ha mi is engednénk, túl vadak lennének a futamok, folyamatosan egymásnak mennénk. Ezért tiltjuk.
4. Azért van kontakt mert belecsúszol oda, ahova fordulna.
5. A védekező felelőssége akkor lenne ha a féktáv előtt már mellette lennél. A féktávon húzódhat befelé ha előtte nem volt irányváltás.
6. A Figyelmeztetéseket gyűjtöm, 3 után már komolyabban büntetek. Ez inkább nekem egy emlékeztető.
Köszi. Örülök ha nem veszitek kötekedésnek, és nincs sértődés. Ez jó.

1. Ha egy pilótánál is szóródnak a féktávok (estünkben ahogy írtad Czimer-é is változgatott). Ha más gumikeveréken/más állapotúakon/más tankmennyiséggel van a két fél. Ha megnézed akármelyik keményebb féktávot, szerintem mindenhol rövídebbet fékeztem Gábornál. Gumizódik a pálya. Szóval kihez-mihez méred a féktáv kezdetét? Ahol az elöllévő elkezd fékezni? Mert akkor megvan a tuti védekezési stratégiám.
2. Milyen mértékben kell mellette lenni? Első-hátsó tengely? Nem én kezdtem a pálya közepén fékezni, majd lassan (ferdén) kívűlre húzódni, majd mégis belülre menni, majd kívűlről megpróbálni befordulni. Mindenhol ottlenni akarás. Vagy kívűl, vagy belűl, de hagyjunk helyet. Ha Gábor a pálya közepén, egyenesen fékez, simán melléfékezek a külső íven, nincs blokk, nincs cikázás, nincs kontakt, csak jobb kigyorsításom lesz a kedvezőbb ív miatt. Gábor ezt sem akarta megadni. (elárulom hogy nemvolt sok időm, verseny végefele volt, de ha vki így védekezik, akkor én úgy támadok) Szóval ha előzési pozicióra van valami szabály, akkor azt le kéne írni valahová, és minden előzésnél figyelembe venni.
3. Bevetődés szerintem az hogyha a védekező még nem számít az előzésre, a másik még messze van, nincs is lőtávolban, így a védekező fél teljesen zavartalanul az ideális íven venne be egy kanyart. A támadó mégis bevetődik, és az apex környékén, vagy a kijáraton, hátulról, vagy oldalról arréb "taszajtja", torpedózza a védekezőt. Bevetődésnél a támadó olykor egymaga is alig tudja bevenni a kanyart, lesodródik a pályáról.
4. A befordulási pont környékén, nagyban hasonló a tempónk. Több mint fél autóval vagyok Gábor elött. Belső íven (versenyzői nyelven fogalmazva szerintem ez a már "megvan" kategória). Az eddigi pontok figyelembe vételével, milyen joga van a védekezőnek, ott, és úgy fordulni, ahogy akarna, a másik figyelmen kívűl hagyása mellett? Féktávon figyelembe tud venni, kanyarodásnál meg már nuku? Csak becsülni tudom, de Gábor simán az apexre fordulna, én meg valóban lecsúszok egy kicsit róla (ami megint a legyezés, ferdézés miatt talán tolerálható). Ha Gábor itt feladja a poziciót, elveszi, és nem megy belém, akkor szabályos az előzés? Gábor kerülhette volna el a kontaktot.
5. Lásd 1-2.

Köszik. Pisz.
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: emerico » 2020.04.26. 17:45

1. Mindig az elől haladónak van előnye. Joga van hosszabbat fékezni. Max ha emiatt kilököd, akkor nem adok büntetést, hisz kiszámíthatatlanul mozog.
A Te esetedben simán belülre helyezkedsz és kifékezed, nem a másik irányból ugrasz be. Sőt, akkora tapadás előnyöd volt, hogy a gyors sikán utáni egyenesben kivédhetetlenül támadhattál volna.

2. Az első tengelyednek el kell érni az Ő hátsó tengelyét. Az már előzési kísérlet.

3. Szerintem ez az eset pont ilyen. Ami zavaró, hogy az utolsó pillanatban Gábor megpróbálja levédeni, ezért mozdul feléd.

4. Mindkét félnek kell elég helyet hagynia a másik részére. Amiatt mert bevetődsz, túlcsúszol a kanyar csúcspontján, oda ahova kanyarodna.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Supercars 2020 - Melbourne

Hozzászólás Szerző: emerico » 2020.04.26. 17:52

De. Mint feljebb már mondtam. Alapból, a valóságban ez tök szabályos előzés, igaz agresszív. Beugrásnak hívják. Nagyon kevés valós bajnokságban büntetik.
Mi azért büntetjük, mert az ilyen sérülés model mellett mindenki így előzne és elveszne a tiszta versenyzés.

A valóságban az ilyen előzés veszélyes is, hisz kontakt lehet amiben sérülhet az autó. Itt nem nagyon sérül. Ha beállítanék akkora sérülést, hogy ilyen kontaktot is érezhetőek legyenek a kocsin, akkor lenne igazi sírás.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég