MAGYAR Endurance Társalgó

Már véget ért bajnokságot topicjai
Avatar
freakyo
2024 licenszes
Hozzászólások: 3203
Csatlakozott: 2009.11.06. 22:28
Név: Kiss Balázs
Kormány: Thrustmaster T300
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: freakyo » 2011.11.16. 23:44

Nürburgringről utólagosan a B.T. :
http://endurance.psrl.eu/images/stories ... ce/600.jpg
én még egy pár autót oda raknék feltartáshoz, no de mind1
név: Kiss Balázs
Jobb (kört) adni, mint kapni
__
vidik :) -> http://vimeo.com/user6076917/videos
http://www.youtube.com/user/freakyo91?feature=mhee
Avatar
Szatocs
Hozzászólások: 1647
Csatlakozott: 2009.03.25. 00:16
Név: Pethe Szabolcs
Kormány: Logitech G25
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Szatocs » 2011.11.16. 23:50

...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szatocs 2011.11.17. 00:27-kor.
Pethe Szabolcs / "Minél jobb, annál jobb!"
Bonfire
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.03.25. 21:56
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Bonfire » 2011.11.17. 00:22

"Látszik milyen banda, ki a faxomat tartottam fel?" Nagyon szimpatikus fiatalember vagy....Tényleg a PSRL nevében köszönjük ezt az igen kedves megnyilvánulást. Nagyjából 5 csapat panaszkodott nálam, hogy a GT2-es SimCo csapat rendszeresen akadályozza őket. Egész szezon során több alkalommal is balesetveszélyes szituációt teremtve az ideális íven ragadva ment az autó. Nem arról van szó, hogy félre kell rántani az autót, mert a GT2 is versenyt fut, de attól még az se állapot, hogy akkor is az ideális íven megy az autó, amikor lenne lehetőség arra, hogy szabad utat adjon a gyorsabbaknak. Én indultam P1 ben és GT2 ben is, tudom, hogy a P kategóriás is néha ostoba módon akar előzni, De a P autóval is tapasztaltam, hogy bizony csesznek elengedni. Szóval megkérnélek, hogy az ilyen megnyilvánulásokat mellőzd, ne rombold a SimCo hírnevét ilyen ostoba beszólásokkal, nem szolgált rá senki, hogy ezt kapjuk. Nem ok nélkül történnek a figyelmeztetések.
Bonfire
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.03.25. 21:56
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Bonfire » 2011.11.17. 00:25

Hja, elfelejtettem. 6 órás versenyt nem tudunk visszanézni teljesen, szerintem ez érthető.. Csak arról tudunk leginkább, amiről a pilóták beszámolnak, vagy kiszúrjuk. Szó sincs arról, hogy kivételezés lenne. De az tény, hogy a GT2 es csapattal rendszeresen előfordult a szezon során a feltartás. Ez csak egy figyelmeztetés, hogy lehessen tanulni belőle. Ugyanúgy megkapják a szóbeli figyelmeztetéseket a többiek is, még ha nem is mindenki előtt nyilvánosan történik.
Tropie
Hozzászólások: 913
Csatlakozott: 2009.03.26. 10:35
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Tropie » 2011.11.17. 00:31

A valós hosszútávú versenyeken nem húzódnak le a lekörözöttek, hanem a leköröző a következő kanyarnál bemegy előzni és így, ekkor engedi el a lekörözött őt. Amikor levillogják egymást, akkor jelzik, hogy "hé, haver, kifoglak fékezni". Szerintem ezt a szimulátorban is simán lehetne alkalmazni és így nem lenne probléma, mindenki tudná, ki mikor fog elmenni. Lényegében ez olyan, mintha a lekörözött elrontaná a kanyar bejáratát. Persze vannak olyanok, akik lehúzódnak egyenesben, de csupán gesztusból.

Ezt csak azért írtam, mert a valóságban sem cikáznak ide-oda a lekörözöttek, mert az aztán a balesetveszélyes (endurance futamokon, nem az OB endurancet említem itt, mert az megint egy másik sajátos szabály szerint zajlik).

Peace
Avatar
Szatocs
Hozzászólások: 1647
Csatlakozott: 2009.03.25. 00:16
Név: Pethe Szabolcs
Kormány: Logitech G25
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Szatocs » 2011.11.17. 00:36

Rendben, megértem, viszont kb 2 alkalmat tudok feleleveníteni, amikor tényleg balesetveszélyesnek ítélhető volt a dolog, nyilván mikor valakivel versenyben van az ember, nem tud úgy hátra is figyelni, pont veled volt az az eset, mikor harcoltunk, és úgy jött mögénk a p1, hogy én észre sem vettem. Viszont amikor nem ér utól a Schumacherben a gyorsabb autó addig, amíg meg nem kezdem a kanyart, miért ne teljesíthetném a kanyart, majd utána megelőz a gyorsabb autó. És addig még kéket sem kaptam. Nem gondolom még mindig, hogy baj lenne az elengedéseimmel. Aki nem találja az íveket a pályán, az nem én vagyok. Az meg, hogy ideális ív, mikor teljesítem a kanyart, egyből be kellene rántanom másik ívre az autót? Én úgy tudtam eddig, hogy az a legkevésbé balesetveszélyes, ha a gyorsabb autó számára helyet hagyunk az előzésre úgy, hogy egyértelmű legyen a számára, hogy hol akarjuk elengedni. Az egyértelműséget mindig meghagytam. Ezek szerint én tudom rosszul a dolgokat, és nem a SIMCO színvonalát kívánom és kívántam ezzel lehúzni, egy ember nyilván nem is tudna ilyet megtenni. Csak érthetetlennek találom, hogy 6 óra levezetése után kb 2 elhanyagolható eset után figyelmeztetést kapok, valamint említed, hogy eddig is baj volt a GT2-esünkkel, mégsem tettétek egyszer sem szóvá, hogy valamit esetleg rosszul gondolok.

Az egész rendszer olyan, amit felvázolsz, hogy P kategóriák előre, GT2 meg minek indul, mert hátrányosan van megkülönböztetve. Hátrányból indul, mert nem képes olyan köridőre, de a P meg erősebb GT autó képes legyen már kihasználni az előnyét. És ne eszeveszett elengedőversenyként fogja fel az ember, ha már végignyom egy ilyen versenytávot.
Pethe Szabolcs / "Minél jobb, annál jobb!"
Bonfire
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.03.25. 21:56
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Bonfire » 2011.11.17. 00:47

Hát igaz...csak ugye teljesen új ez a stílus mindenkinek, hogy több kategória van a pályán, és úgymond egymáshoz kell szokni. Van olyan P osztályos, aki azt hiszi, hogy a GT csak forgalmi akadály, akit le kell tolni, régóta rajta vagyunk, hogy leszoktassuk őket erről. A GT sek meg ugye néha időveszteség egy-egy autó elengedése, ezért inkább az íven maradnak. (SimCo GT2 eset) Amúgy amit leírtál az lenne az ideális eset, de gyakran rossz helyen érik utol a lassabbat, és akkor nehéz, hogy mit lehet tenni, hogy mindenkinek jó legyen. Ezért is indultam P és GT osztályban is, hogy verseny helyzetben tapasztaljam meg, hogy milyen változások szükségesek a jövőben. De úgyse lehet papírra írni, hogy pontosan hogy álljon félre egy GT-s. De ez a figyelmeztetés is csak arról szól, hogy vannak hibák, amire felhívtuk a figyelmet. De belátható, hogy nem épp kellemes egy P autónak belesatuznia azért, mert egy GT autó úgy dönt, hogy inkább mégse húzódik le. A borzasztó nagy tempókülönbség miatt viszont nem sok idő van reagálni egy P autóval, ezért vannak necces helyzetek. Meg kell érteni a másik oldalt is, és akkor nem lesz fennakadás :)
Bonfire
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2009.03.25. 21:56
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Bonfire » 2011.11.17. 00:58

Ellenkezőleg...pont nincs lesajnálva a GT. Mint mondtam indultam én is ott, és tudom/tudjuk, hogy egyenrangúnak KELL tekinteni a GT és a P osztályt. Ez alap. De valóban, a kanyar közepén ne akarjon a P erőszakoskodni, várja ki a sorát. Pont ezért küzdöttünk sokat a háttérben, hogy a P autós tisztelje a GT-t azzal, hogy kivárja az előzésre a helyet, és szükség szerint igenis lassítson. Ugyanúgy figyelmeztetést, vagy adott helyzetben büntetést fog kapni a jövőben a P autó, ha túlzott agresszióval támadja a kisebb kategóriás autót, ez tuti. Amúgy neveket nem tudok mondani sajnos, csak csapatot, hogy Nálatok tényleg volt néhány rizikós helyzet, és igazad van, hogy év közben is szólni kellett volna. A jövőben több figyelmet fordítunk többek között ennek is. Amúgy ne értsétek félre, nem csak Nálatok volt ezzel gond. Szerintem minden csapatról lehetne hasonlókat mondani. De amúgy gratula a GT2 es teljesítményhez is, jól mentetek, jövőre remélhetőleg ismét jöttök, és visszavághatunk :))
Avatar
Szatocs
Hozzászólások: 1647
Csatlakozott: 2009.03.25. 00:16
Név: Pethe Szabolcs
Kormány: Logitech G25
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: Szatocs » 2011.11.17. 01:15

Tervezem az indulást persze (Szatocs - Pethe Szabolcs), csak ez a figyelmeztetés hidegzuhanyként jött, miközben láttam/tunk nem egy érdekes megmozdulást. A "tablóról" úgy jött le, mintha csak velem lenne gond ilyen téren, holott én egyrészt nem gondoltam, hogy baj van (2 alkalomtól eltekintve), másrészt másról gondoltam, hogy sokkal nagyobb baj van, aki viszont nem lett "megtisztelve" a kitüntetéssel. És nyilván a P-s autókkal is nehéz megtalálni az egyensúlyt, hogy hova szúrják még be és már hova nem, de vannak olyanok, akik "úgyisbeszúrom" módjára jöttek.

A hangvételért elnézést kérek, hirtelen jött, hirtelen ment, de örülök, hogy nem egymás mellett beszélünk el.
Pethe Szabolcs / "Minél jobb, annál jobb!"
Avatar
freakyo
2024 licenszes
Hozzászólások: 3203
Csatlakozott: 2009.11.06. 22:28
Név: Kiss Balázs
Kormány: Thrustmaster T300
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: PSRL Endurance infók

Hozzászólás Szerző: freakyo » 2011.11.17. 08:41

Kunci. Még Spa-ba meg is mondtuk Mancinak, hogy ha olyan a kanyar ott nem engedünk el senkit inkább bevesszük és később. Ez spa volt és főként az órúzs miatt, az órúzsba egy csomó szar elengedés volt, a pálya legveszélyesebb pontján. Ezt mondanom sem kell.
Mondtuk még azt is hogy az lenne a legjobb ha villognának a P-sek, mert amilyen tempóval jönnek félelmetes.
Shellesekre több futamon is ki voltam akadva (kivétel az utolsó), főleg Bán Ferire ahogy beteszi a kocsit a másik mellé, tényleg mintha le is szarná a másikat, ezt egyszer szóva tettem, mert imolába 6x pöckölt meg.

Utolsó futamnál, Ricsi (p2) panaszkodott Toldira (fehér porse), hogy mintha szándékosan tartana be. Ez a közvetítésbe az utolsó kanyar, utolsó sikánnál látszott is. Pont Ricsiéket mutatták. Azt nem tudom, hogy a többi helyen tényleg betartott, csak nagyon nehézkesen akarta elengedni. Toldi abszolút nem volt partyba senkivel abba a körbe, sikán előtt hagy helyet a belső íven elindul beszúrni a belsőre Ricsi és ráhúzza. Ez annyit jelentett, hogy pepucs pont ráesett.

Meg a közvetítés alatt drága favatti kolléga mondta, hogy nem titkoltan fel akarta tartani mindig a Simco GT1-et, hogy Iszály behozzon. Nem tom hogy viccből mondta, de komolyan hangzott és szarul esett azért ezt hallani.... vágod.
név: Kiss Balázs
Jobb (kört) adni, mint kapni
__
vidik :) -> http://vimeo.com/user6076917/videos
http://www.youtube.com/user/freakyo91?feature=mhee
Lezárt

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 40 vendég