Setup kérdések

Már véget ért bajnokságot topicjai
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.10.18. 10:02

Hello,

Ide várok kérdéseket setupolás terén. Nem fogok setup guide-ot irkálni, mert sokszor mod függő a beállítás készítése.
Kérdezz, válaszolok.
Amit írok nem szentírás, tapasztalataim, és kb. szaktudásom alapján segítek.

Emerico
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
kaszasi
Hozzászólások: 1152
Csatlakozott: 2010.04.11. 00:24
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: kaszasi » 2010.10.18. 12:11

Helló!
Akkor kezdem:
Engem a rúgózás,és a gyors-lassu ki-be rúgózás érdekelne.Ha hátul van a a motor,hátsó kerék meghajtás van akkor hol kell puhább rugú,és hová kell keményebb Gyors-lassu ki-be rúgó.
Ha tudsz irhatnál olyat is mikor elől van a motor és hátsó kerék meghajtás.
Rfactorban ha rugó mellett kicsi a szám akkor keményebb a rúgó,vagy puhább?
Remélem érthető vagyok :D
Köszi
Név :Zoltan Nagy
Kormány:Logitech DFGT
A PROGRAM az, ami az adatokat hibaüzenetekké konvertálja.
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.10.18. 12:33

A rugózás állítás függ az autó tömegétől, erejétől pályától.
Az rF-ben (és az életben is) minél kisebb a szám, akkor puhább. Egyes félresikerült, balfasz módokban van fordítva megcsinálva, de ez nem érdekes, mi olyat nem használunk.

Fontos. A legtöbb, sőt szinte minden Setup Guide azért rossz, mert külön külön veszi az autó elemeit. A setupolásnál mindent együtt kell nézni.
Ahol lehet állítani kerékdőlést (Camber), rugóúthatárolást (Packers), Utánfutást (Caster), Széttartást (Toe In) stb. magát a rugókeménységeket összességében kell nézni.

Nincs szabály arra, hogy ilyen olyan autónál ez vagy az a szabály. Mindenki saját magának kísérletezze ki.

Nem jó a kérdés amit feltettél.
Fontos, hogy a pályán mit akarsz elérni. Nem fogok setup guide-ot irni, mert nem lehet, minden függ mindentől, autótól, vezetéstől és pályától.
Konkrét dolgokat kédezzetek.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Paffy
Hozzászólások: 1272
Csatlakozott: 2010.05.19. 14:24
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: Paffy » 2010.10.18. 12:45

Tehát akkor, konkrét kérdés.
Mit befolyásol az után futás meg az E-H kerékösszetartás?
“Mindig alulról keresd meg a korlátaid, mert ha felülről teszed, az drága és még fájni is fog”(Burkus Egon)
Név:Kiss Attila
Kormány:G27
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.10.18. 13:17

Ez sem volt túl konkrét. Na mindegy. Az alábbi így magában nem fog segíteni, de ha így kérdeztek :)
image018.gif
image018.gif (13.7 KiB) Megtekintve 11578 alkalommal
Utánfutás (Caster):
A képen látható módon befolyásolja a felfüggesztést. Ha az érték kicsi, azaz közel merőleges, a kerék reakció ideje rövid, gyorsabban kanyarodik, szűkebben lehet fordulni. Gyors kanyarokban, kigyorsításon, féktávon kis értéknél az autó el-el mozdul. Pl. Barcelona első szektor utáni balos, féktáv majd felfelé kigyorsítás. Könnyen elmegy a kocsi hátulja. Nagy utánfutással orvosolható. Ha instabil a kocsi hátulja érdemes növelni, de ezzel a fordulékonyság csökken.
image008.gif
image008.gif (12.4 KiB) Megtekintve 11575 alkalommal
Széttartás, összetartás (Toe in):
Egyértelmű. A széttartás azt jelenti a kerekek szétállnak, az összetartás a fordítottja.
Sima fizika. Ha nulla, akkor az egyenesekben a legjobb futású az autó, a gumiknak is a legjobb, viszont féktávon és kanyarban nem optimális. Hátsó kerekeseknél segíti a kigyorsítást.
Ha széttartást állítasz nagyobb a tapadás, de a gumik nagyon terhelve vannak.
Első kerekeseknél általában kicsit széttartás elől, kicsit nagyobb hátul.
Hátsó kerekeseknél általában elől széttartás hátul összetartás javasolt, stabilabb kigyorsításon. Általában azonos (pl.: -0.20 / +0.20)
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Night
Hozzászólások: 1085
Csatlakozott: 2009.11.02. 12:35
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: Night » 2010.10.18. 13:37

Hatso kerekes autoknal tapasztalatom szerint az a jo, ha elol nagyobb a szettartas, mint hatul, pl -20/+10. De ez is fugg a beallitasok tobbi reszetol...

A Casternel meg pont forditva tudta... hogy minel nagyobb az ertek, annal fordulekonyabb, de tulkormanyzottabb lesz az auto. Erre nem teszem a fejem, majd kiprobalom.
"A túlkormányzottság az, amikor az utasok félnek, az alulkormányozottság az, amikor a sofőr fél..."
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 10676
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G29
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: emerico » 2010.10.18. 13:49

Night írta:Hatso kerekes autoknal tapasztalatom szerint az a jo, ha elol nagyobb a szettartas, mint hatul, pl -20/+10. De ez is fugg a beallitasok tobbi reszetol...

A Casternel meg pont forditva tudta... hogy minel nagyobb az ertek, annal fordulekonyabb, de tulkormanyzottabb lesz az auto. Erre nem teszem a fejem, majd kiprobalom.

de nem így van. minél nagyobb, annál kevésbé fordul, viszont stabilabb a segge.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Avatar
Szatocs
Hozzászólások: 1647
Csatlakozott: 2009.03.25. 00:16
Név: Pethe Szabolcs
Kormány: Logitech G25
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: Szatocs » 2010.10.18. 14:47

A caster az valóban így van. Minél nagyobb, annál kevésbé dobja el magát és annál kevésbé fordulékony.
Pethe Szabolcs / "Minél jobb, annál jobb!"
Avatar
freakyo
2024 licenszes
Hozzászólások: 3200
Csatlakozott: 2009.11.06. 22:28
Név: Kiss Balázs
Kormány: Thrustmaster T300
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: freakyo » 2010.10.18. 17:16

stabilizátor hogyan van? gondolom hogy stabilabb lesz ha valahogy állítjuk :D, de hogyan kellene beállítani? stb..
(meg ez kicsit hülyeségnek tűnik h pl rfactorban stabilizátor meg a rugó aránya az Nm/mm
a be-ki lassú gyors rugózás meg sima érték)
név: Kiss Balázs
Jobb (kört) adni, mint kapni
__
vidik :) -> http://vimeo.com/user6076917/videos
http://www.youtube.com/user/freakyo91?feature=mhee
kaszasi
Hozzászólások: 1152
Csatlakozott: 2010.04.11. 00:24
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Setup kérdések

Hozzászólás Szerző: kaszasi » 2010.10.18. 17:20

Amugy ez érdekes,mindenki azt mondja setupot nem lehet szétosztani.De kérdem én mikor azt irjátok - mondjátok hogy csak 1 dolgon változtassunk és ugy mennyünk pár kört.Akkor hogy állitsak 1 valamit ha sz összeset hozzá kell állitanom.És ez a gondunk mert nem tudjuk hogy az a valami mint a rugó mit fog eszközölni ha nem jó felé állitom.
Ezért kérdeztem hogy a farmotoros kocsit,ami hátsó kerékmeghajtású hogyan kell állitani.Nem kell guide csak annyi hogy elől rugó kemény a gyors lassu rugó puhább,Hátul meg forditva mert ott a suly.
Amugy meg milyen száraz kérdésekre gondoltál?
Név :Zoltan Nagy
Kormány:Logitech DFGT
A PROGRAM az, ami az adatokat hibaüzenetekké konvertálja.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Semrush [Bot] valamint 26 vendég