rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

A futamok elemzéseit itt mindig megtalálod.
race analysis
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 8794
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G27
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: emerico » 2017.12.15. 21:35

Érvényes büntetések a futamon:
-

Időmérés:
OK

Óvás nem érkezett.

Verseny 1. rajt:
220 Cseh Tamás és Pinczés Ádám egyszerre mennek a sikánban, versenybaleset

Óvás nem érkezett.

Verseny 2. rajt:
ok

Óvás alapján:
403-tól Fodor nem hibás, mert mikor elkezdi a belső ívre mozgást még van hely, Tóth behúz és nem hagy elég helyet, kiforgatja saját magát. Nincs szankció.
https://ibb.co/hu7dzm
https://ibb.co/m8y7s6
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Avatar
Görgő
2018 Licenszes
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.12.23. 00:17
Név: Tóth Gergő
Kormány: Kormány: Logitech g27 modded cooling system by Hara
Pedál: PTRacing Load cell mod
Váltó: Thrustmaster TH8RS
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: Görgő » 2017.12.16. 00:39

emerico írta:
Óvás alapján:
403-tól Fodor nem hibás, mert mikor elkezdi a belső ívre mozgást még van hely, Tóth behúz és nem hagy elég helyet, kiforgatja saját magát. Nincs szankció.
https://ibb.co/hu7dzm
https://ibb.co/m8y7s6


Érdeklődésként kérdezem, hogy történt-e elemzés belső felvételek alapján?
Ugyanis azon elég jól látszik, hogy a kontakt megtörténte előtt közvetlenül már balra irányítottam az autót (hogy maradjon elég hely), ezt követően pedig Fodor Gábor is balra húzta a kormányát, de jóval nagyobb mértékben és nulla gázelvételell tette mindezt , amely által kiforgatott. (Előző körben szinte teljesen ugyanez a szitu játszódott el, csak ott nem húzta balra a kormányát.)


(ehhez az észrevételhez egyébként nekem is kb 5-6 alkalommal kellett megtekintenem az esetet)
Két kép az onboard felvételekből ;)
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 5107_1.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 5201_1.jpg
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 8794
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G27
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: emerico » 2017.12.16. 19:21

A lényeg. Ha eldöntöd, hogy véded a belső ívet akkor azt le kell zárnod, mielőtt még melléd érne valaki, de hagysz helyet így oda akar bemenni Fodor. Utána meg továbbra is húzol rá, mikor már bent van melletted.

Felülnézetből néztem.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Avatar
Görgő
2018 Licenszes
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.12.23. 00:17
Név: Tóth Gergő
Kormány: Kormány: Logitech g27 modded cooling system by Hara
Pedál: PTRacing Load cell mod
Váltó: Thrustmaster TH8RS
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: Görgő » 2017.12.16. 22:05

Milyen lényegről beszélünk? A jobb oldalamon van 1 autónyi hely, a balon meg kettő, a mozgásom is egyenletes volt, az előző körben full ugyanez a szitu volt ráadásul, csak kiforgatás nélkül. Berakom az onboard felvételről a képeket ahol szintén elég jól látszik, hogy kiforgatás volt illetve Kiss Balázs összefoglalójában is benne van.

Tök király, hogy az ember normálisan készül a futamra aztán két kör után meg kiforgatja valaki az elejéről.
Lehet legközelebb nekem is ki kéne pörgetnem 165 km/h-nál valakit, úgyse lesz belőle szankció... ;)

Az ilyen jellegű lyukrafutások elkerülése miatt a továbbiakban javaslom az onboard felvételek megtekintést, abban úgyis látszik minden részlet, felülről nem láthatunk kormány és kerékmozgást... :roll:
Avatar
emerico
Adminisztrátor
Hozzászólások: 8794
Csatlakozott: 2009.03.24. 23:11
Kormány: Logitech G27
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: emerico » 2017.12.17. 09:54

Hogy el tudjuk dönteni, és ne csak az én szemem döntsön, megkérek két tagot, hogy nézze Ő is meg.
******************************************
Emerico - Head of SIMCo
Avatar
Cselt
2018 Licenszes
Hozzászólások: 1255
Csatlakozott: 2009.03.25. 07:48
Név: Cseh Lajos Tamás
Kormány: CSW Base + BMW rim, Clubsport V1
Tartózkodási hely: Szentkirályszabadja
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: Cselt » 2017.12.17. 10:39

Megnéztem az esetet, nagyon véleményes.
Szerintem mindkét fél benne volt a dologban:
- Tóth későn kezdi el a belső ív levédését, ott már Fodor elkezdett bemenni mellé, nincs már meg az egy autónyi hely a pályán mellette.
- Fodor tesz egy elég erős balra koránymozdulatot (valószínűleg az ütközés elkerülése miatt), de már pont a másik autó hátsó sárvédője mellett volt.

Az egész eset annyin múlott, hogy az autók már pont nem egymás mögött, hanem kicsit egymás mellett voltak és mindkét fél ezt mérte fel rosszul.
Mivel mindketten benne voltak és kb ugyanúgy kiforogtak szerintem sincs értelme büntetni.
Név: Cseh Lajos Tamás
Kormány: CSW Base + BMW rim
Pedál: Clubsport V3
Avatar
freakyo
2018 Licenszes
Hozzászólások: 2943
Csatlakozott: 2009.11.06. 22:28
Név: Kiss Balázs
Kormány: G27
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: freakyo » 2017.12.17. 16:09

Én is megnéztem újra, illetve tesóm is ( Gergő nem ismeri őt, ő is versenyzett itt nálunk, több évet is. Van elég tapasztalata ahhoz, hogy bírálatot tudjon mondani)

Én véleményem erről: osztom a fentiek véleményét, én is úgy látom, hogy mindketten hibásak voltak.

Tóth Gergő csinál egy balra mozdulatot, majd ahogy Fodor megindul a belső ív fele, Tóth elkezdi terelni befele. Igaz, egyenletes a mozgás, de elég lassú ahhoz, hogy ezt a szituációt elő idézze.
Amikor egy enyhe balra kormány mozdulatot csinál Tóth és szinte ezzel egy időben Fodor hirtelen balra kormányoz ezzel megforgatja Tóthot.

Én szerintem is rosszul mérte fel mindkettő fél a kocsik távolságát. Tóth későn kormányzott balra, illetve ha a belső ívet szándékozod levédeni, akkor határozottabban kell behúzni az ívre az autót, ha nem kormányzol balra, ugyan ez történt volna akár balra rántja a kormányt Fodor akár nem.
Fodor ebben annyiban volt hibás, hogy a két autó nagyon közel volt egymáshoz, és hirtelen rántotta balra a kormányt, pechjére a két lökhárító egymás mellett volt már.

Annyit hozzáfűznék viszont az itteni kommentekhez (Tóth Gergőéhez), hogy szerintem abszolút nem ugyanaz a 2. körös előzési próbálkozás a 3. körös kiforgatásossal.
Míg a 2. körben Fodor kívülről próbálkozott és Tóth a pálya közepén ment, addig a 3. körben (kiforgatás ellenére) ha ott van a jobb oldaladon egy autónyi hely (ezt te is megerősítetted), és ott márpedig volt ott annyi hely, egyáltalán nem hibás, hogy Fodor megpróbált jobbról előzni, mivel az előzőben nem sikerült kívülről, hiába volt több hely a bal oldalon. Én nem érzem azt, hogy Tóth elég határozott lett volna ahhoz, hogy jobbra húzza a kocsit, ezzel teljesen lezárva a helyet Fodor előtt, amíg lehetett volna.

Tesóm ahogy látta:
Szintén azt mondta, versenybaleset. Mindketten hibásak vagytok. Ugyanazokat mondta el nekem, amiket például cselt vagy én leírtunk.
név: Kiss Balázs
Jobb (kört) adni, mint kapni
__
vidik :) -> http://vimeo.com/user6076917/videos
http://www.youtube.com/user/freakyo91?feature=mhee
Avatar
Görgő
2018 Licenszes
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.12.23. 00:17
Név: Tóth Gergő
Kormány: Kormány: Logitech g27 modded cooling system by Hara
Pedál: PTRacing Load cell mod
Váltó: Thrustmaster TH8RS
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: rF2 Suzuki Kupa - Salzburgring

HozzászólásSzerző: Görgő » 2017.12.17. 23:11

Köszönöm a válaszokat! ;)

Vissza: “Futam elemzések / Race analysis”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég